کد خبر : ۳۴۰۱
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
در پی بهبود بازار ایران و اروپا؛
گروه خودروسازی فرانسوی پژوسیتروئن اعلام کرد: تحویل جهانی خودرو سال گذشته به میزان ۵.۸ درصد افزایش یافت که تحت تاثیر فروش قوی برند پژو در ایران و تداوم احیای بازار خودروی اروپا بود.
به گزارش خودروکار، این شرکت روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: فروش جهانی گروه پژوسیتروئن به ۳.۱۴۶ میلیون خودرو در سال ۲۰۱۶ در مقایسه با ۲.۹۷۲ میلیون خودرو در سال ۲۰۱۵ افزایش یافت.

رشد فروش در سال ۲۰۱۶ نشان‌دهنده بهترین عملکرد سالانه پژوسیتروئن از سال ۲۰۱۰ بوده و برای نخستین‌بار از سال ۲۰۱۱ فروش این شرکت از مرز سه میلیون خودرو عبور کرده است.

میزان فروش پژوسیتروئن ۳.۵۶ درصد در اروپا و ۱۱۲.۸ درصد در منطقه خاورمیانه و آفریقا افزایش یافت که تحت تاثیر سود بردن برند پژو از لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران بود.

بر اساس گزارش رویترز، فروش پژوسیتروئن ۱۵.۹۸ درصد در چین و آسیای جنوب شرقی و به میزان ۱۲.۵۸ درصد در اوراسیا که شامل روسیه می‌شود، کاهش یافت.


منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران