کد خبر : ۳۴۱۸
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹
سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات تهران خبر داد:
در حال حاضر حدود 30 درصد از قطعات ماشین های قدیمی چینی است اما قطعات اتومبیل های جدیدی که در سال های اخیر وارد ایران شده اند به نوعی اکثرا از چین وارد می شود.
به گزارش خودروکار، کاظمی ، سخنگو و عضو هیات مدیره اتحادیه لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات تهران  با تائید اینکه لوازم یدکی چین در کشور عرضه می شود در عین حال گفت: این آمار صحت ندارد ولی ما منکر حضور لوازم یدکی چینی در بازار هم نیستیم.

به نقل از رادیو گفت و گو، وی تاکید کرد: قطعات چینی در کلیه صنوف وجود دارد و در صنف ما نیز مستثنی نیست اما با توجه به اینکه اتومبیل های قدیمی و اتومبیل های تولید ایران فراوان داریم قطعات تولید ایران بیش از قطعات چینی نیست.

سخنگو و عضو هیات مدیره اتحادیه لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات تهران به اتومبیل های جدید اشاره کرد و گفت: در حدود 30 درصد از قطعات ماشین های قدیمی چینی می باشند اما قطعات اتومبیل های جدیدی که در سال های اخیر وارد ایران شده اند به نوعی این قطعات اکثرا از چین وارد می شود.

نجفی منش ، عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور  نیز در این زمینه با تذکر بر اینکه  استفاده از کالای ایرانی به نوعی کنار زده می شود و استفاده از قطعات خارجی بیشتر ترویج می شود، بیان داشت: رسانه ها نقش بالایی دارند برای اینکه مردم را به سمت استفاده از کالای تولید داخل ترویج دهند.

عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور خاطر نشان شد: اگر ما برای رشد خودمان و اشتغال و ارتقای خودمان در کشور به این نیاز داریم که کالاهای ساخت خودمان را که کیفیت مناسب و قیمت مناسبی در مورد وارداتی ها دارند را تقویت کنیم و واردات ما مختص کالاها و یا مواد اولیه ای باشد که ما در داخل کشور تولید نداریم و برعکس کالاهای خودمان را صادر کنیم اگر این حرکت تقویت شود و جا بیافتد مسیر عوض می شود. البته ما می توانیم با قوانین هم به این مسیر کمک کنیم.

وی با اشاره به موسسه استاندارد گفت: ما در صنعت خودرو دو جور کالا داریم یک جور کالاهایی که نیاز به تعویض ندارد و بیش از 3300 قلم قطعات جمع می شوند تا انواع خودرو را تشکیل دهند اما اکثر آنها تعویضی یا یدکی نیستند اما بعضی از قطعات یدکی هستند مثل ترمز، روغن، فیلتر هوا، کلاچ برای این قلم ها موسسه استاندارد، استانداردها را تعریف کرده اند ولی یادمان باشد که استانداردهای کارخانه ای از استانداردهای ما قوی تر هستند.

نجفی منش ادامه داد: لذا اگر بتوانند از کالاهایی که در کشور برای خودروهای اصلی تامین می شود قطعات یدکی را از همان جا تامین کنند این مسلما به نفع مصرف کننده است از طرفی کالاهایی که در داخل کشور است، ضمانت دارد.


منبع: اقتصاد آنلاین

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران