کد خبر : ۳۴۶۱
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷
در هشت ماهه نخست سالجاری؛
با توجه به آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، در هشت ماهه نخست سالجاری، دولت از طریق واردات و نقل و انتقال خودرو، هزار و 940 میلیارد تومان درآمد داشته که این میزان تنها 58 درصد میزان مصوب دولت بوده است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، در میان درآمدهای مالیاتی دولت، دولت از  طریق مالیات واردات خودرو، مالیات بر نقل و انتقال اتومبیل و مالیات شماره  گذاری در مجموع هشت ماهه نخست سالجاری 1 هزار و 940 میلیارد تومان  درآمد داشته است.

با توجه به آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی در هشت ماهه نخست سالجاری دولت از طریق مالیات واردات خودرو 920 میلیارد تومان، از طریق مالیات بر نقل و انتقال اتومبیل 380 میلیارد تومان و از طریق مالیات شماره گذاری 640 میلیارد تومان درآمد داشته است.

این در آمد در حالی محقق شده است که دولت مصوب کرده در هشت ماهه نخست سالجاری از طریق مالیات واردات خودرو 2 هزار و 320 میلیارد تومان، از طریق مالیات بر نقل و انتقال اتومبیل 500 میلیارد تومان و از طریق مالیات شماره گذاری خودرو 520 میلیارد تومان درآمد شده باشد که بررسی نشان از آن دارد که تنها حدود 58 درصد مبلغ مصوب شده از طریق واردات و فروش خودرو محقق شده است.

بنابر اطلاعات منتشر شده از بانک مرکزی، مالیات واردات خودرو 1.6 درصد، مالیات بر نقل و انتقال اتومبیل 0.7 درصد و مالیات شماره گذاری خودرو 1.1 درصد از مجموع مالیات های غیرمستقیم را تشکیل داده است.

همچنین با توجه به مصوبات، دولت مصوب کرده که در سال 1395 از محل مالیات واردات خودرو 3 هزار و 440 میلیارد تومان، از محل مالیات بر نقل و انتقال اتومبیل 740 میلیارد تومان و از محل مالیات شمراه گذاری خودرو 770 میلیارد تومان درآمد برای کشور و دولت ثبت شود.

حال با توجه به عملکرد هشت ماهه در واردات و نقل و انتقال خودرو و تصمیمات اخیر در زمینه واردات خودرو توسط نمایندگی های رسمی، پیش بینی می شود که مصوبات دولت در این زمینه محقق نشود.


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران