کد خبر : ۳۴۷۷
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۵
شرکت پژوسیتروئن فرانسه هفته گذشته در حالی خبر از بهبود حدودا 6 درصدی فروش خود در سال 2016 داد که طی اطلاعیه مربوطه اذعان کرده بود این "فروش خوب" متاثر از بازگشت دوباره به ایران بوده است.
به گزارش خبرنگار خودروکار،این ادعای پژوسیتروئن در شرایطی مطرح شده که این شرکت هنوز محصول جدیدی را روانه بازار ایران نکرده و بنابراین قطعا نمی تواند بهبود فروش خود در سال گذشته میلادی را تا حد زیادی مدیون بازار کشور باشد.

در این شرایط پرسش اینجاست که پژو دقیقا از کدام محصولات در ایران و تاثیر مثبت عرضه آنها بر فروش جهانی خود صحبت به میان آورده است. در پاسخ به این پرسش، محمدرضا نجفی منش از فعالان صنعت قطعه کشور، به خودروکار می گوید:وقتی اطلاعیه پژو در مورد بهبود فروش جهانی اش متاثر از بازار ایران، منتشر شد، من هم مانند خیلی ها متعجب شدم، زیرا این شرکت هنوز محصول جدیدی را پس از قرارداد سال گذشته با ایران خودرو، روانه بازار کشور نکرده است.

وی با بیان اینکه اولین محصول جدید پژو در ایران به نام 2008 تا چندی دیگر روانه بازار ایران خواهد شد، می افزاید:پس از پرس و جو از برخی منابع خبری، متوجه شدم که پژویی ها به تازگی آمار فروش محصولات خود در ایران را شامل پژو 405 و پارس و 206، در آمار کلی فروش جهانی شان محاسبه و از همین رو اعلام کرده اند "ایران" نقش قابل توجهی در بهتر شدن اوضاع فروش شان طی سال 2016 داشته است.

این فعال صنعت قطعه تاکید می کند:پژوسیتروئن در طول چهار سالی که خودروسازی کشورمان را تحریم کرده بود، آمار تولیدات خود را در ایران، جزو فروش جهانی اش به حساب نمی آورد، چون نمی خواست دچار دردسر (به دلیل نقض تحریم ها علیه ایران) شود.

نجفی منش ادامه می دهد:با این حال هم اکنون که تحریم های بین المللی لغو شده اند، پژوسیتروئن ترسی از این بابت نداشته و محصولات فروخته شده اش در ایران را نیز جزو آمار جهانی خود محاسبه کرده است.

اظهارات نجفی منش در شرایطی است که سه محصول تولیدی پژو در ایران از داخلی سازی بالایی برخوردارند، با این حال همچنان با لوگوی این خودروساز فرانسوی تولید و عرضه می شوند. پژو که قرار است در فاز اول همکاری جدید خود با ایران خودرو سه محصول جدید را تولید و عرضه کند، به احتمال فراوان تا انتهای سال از اولین مدل یعنی 2008 رونمایی خواهد کرد.

بر اساس اعلام پژو، این شرکت به تنهایی (بدون سیتروئن) قصد دارد طی چند سال آینده 200 هزار محصول جدید را در ایران به تولید برساند.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران