کد خبر : ۳۴۸۴
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
با تغییرات اخیر صورت گرفته در شرایط واردات خودرو، یک کارشناس نسبت به انحصاری شدن واردات خودرو و تاثیرات منفی آن بر مصرف‌کنندگان هشدار داد.
به گزارش خودروکار؛ امرالله امینی اظهار کرد:‌ تصمیم اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت در حذف شرکت‌های متفرقه و نمایندگی‌های غیر مستقیم خودروسازان خارجی از فرایند واردات خودرو، چند پیامد منفی و تنها یک پیامد مثبت دارد.

وی با بیان اینکه مهمترین پیامد منفی این اقدام، انحصاری شدن واردات و بازار خودروهای وارداتی است، خاطرنشان کرد: وقتی واردات خودرو تنها به نمایندگی‌های رسمی و مستقیم خودروسازان خارجی محدود می‌شود خواه ناخواه واردات خودرو به انحصار چند شرکت خاص در می‌آید.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: در این شرایط واردکنندگان متفرقه‌ای که بعضا خودروها را با قیمت پایین‌تری عرضه می‌کردند از این بازار حذف می‌شوند و مصرف‌کنندگان مجبور به خرید از چند شرکت خاص هستند.

وی افزود: منحصر شدن عرضه خودروهای وارداتی به چند شرکت خاص زمینه را برای سودجویی و افزایش قیمت این محصولات از سوی این شرکت‌ها فراهم می‌کند و البته تجربه‌های گذشته نیز نشان داده که شرکت‌های اصلی و بزرگ واردکننده خودرو الزامی به رعایت حقوق مصرف‌کنندگان ندارند.

امینی با بیان اینکه تنها نکته مثبت تصمیم اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت در محدود شدن واردات خودرو، شفاف شدن وضعیت خدمات پس از فروش این محصولات است، تصریح کرد: بنابراین این وزارتخانه باید تدابیری بیاندیشد که از یک سو واردات خودرو انحصاری نشده و از سوی دیگر واردکنندگان متفرقه نیز ملزم به ارائه خدمات پس از فروش مناسب به خودروهای وارداتی خود باشند.

منبع: ایسنا
انتهای پیام
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران