کد خبر : ۳۵۲۰
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
در حالی که عمر برخی تولیدات خودروسازی ایران به پایان رسیده و باید فکری به حال جایگزینی آنها کرد، خودروسازان هنوز برنامه مشخصی در این مورد ارائه نکرده و نه تاریخ خروج محصولات قدیمی‌شان مشخص است و نه جانشین آنها.
به گزار خودروکار،سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با ارسال نامه‌هایی جداگانه به خودروسازان داخلی اعم از دولتی‌ها و خصوصی‌ها، از آنها خواسته تا برنامه‌شان را برای خروج و جایگزینی محصولات قدیمی خود اعلام کنند.

بر این اساس، سازمان گسترش از این پس در جلساتی جداگانه میزبان خودروسازان کشور خواهد شد تا به‌واسطه مذاکره با آنها، تکلیف محصولات قدیمی‌شان را مشخص کند.

در این جلسات، علاوه‌بر مشخص شدن تاریخ خروج خودروهای قدیمی از خط تولید خودروسازان، به احتمال زیاد جایگزین آنها نیز مشخص خواهد شد. گفته می‌شود اولین جلسه در این مورد، شب گذشته میان مسوولان سازمان گسترش و ایران خودرو برگزار شده، هرچند هنوز خروجی و تصمیمات آن رسانه‌ای نشده است.

به‌نظر می‌رسد در میان محصولات ایران خودرو، پژو 405 گزینه اصلی برای خروج از خط تولید است، خودرویی که البته با توجه به تنوع ضعیف بازار داخل، هنوز هم پرتیراژ و پر فروش بوده و بعید به‌نظر می‌رسد آبی‌های جاده مخصوص راضی به حذف آن به این زودی‌ها شوند.

مشابه این داستان البته برای پراید سایپا نیز وجود دارد، چه آنکه این محصول در حال حاضر پرتیراژترین و پرفروش‌ترین خودرو داخلی به‌شمار می‌رود و در مقطع فعلی، تصور سایپا و حتی پارس‌خودرو بدون آن، سخت و حتی ناممکن است.هرچه هست، اصل هدف سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از برگزاری جلسه با خودروسازان، تعیین تکلیف محصولات قدیمی بوده و ظاهرا قرار نیست اولتیماتومی به آنها بابت کنار گذاشتن خودروهایی که عمرشان به پایان رسیده، داده شود.

با این حال، اگر در پایان این جلسات مشخص شود خودروهای قدیمی چه زمانی از رده تولید خارج و چه محصولاتی جایگزین‌شان خواهد شد، خود اتفاق مبارکی به حساب می‌آید، البته به شرط آنکه خودروسازان تغییری دوباره در برنامه مربوطه ایجاد نکنند.


منبع: دنیای اقتصاد

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران