کد خبر : ۳۵۷۴
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۶
چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران در حالی طی روزهای 24 و 25 بهمن ماه امسال در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار خواهد شد که گفته می شود میهمانان سرشناسی قرار است از کشورهای مختلف در آن شرکت کنند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، اگرچه محور اصلی همایش چهارم خودروسازی ایران، خدمات پس از فروش است و بیشتر مدعوین خارجی نیز از شرکت های جهانی مرتبط با این نوع خدمات هستند، با این حال مسوولان وزارت صنعت،معدن و تجارت برای یکی از سرشناس ترین مدیران عامل خودروسازی دنیا نیز دعوت نامه ارسال کرده اند.

آن طور که یک منبع آگاه می گوید، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به نمایندگی از وزارت صنعت، مدیرعامل مشهور رنو-نیسان یعنی کارلوس گوسن را نیز به چهارمین همایش بین المللی خودروسازی ایران دعوت کرده است.

گوسن که در کنار شهرت بسیار زیادش در خودروسازی جهان، یکی از پردرآمدترین مدیران عامل این صنعت نیز به شمار می رود، هم اکنون مدیریت همزمان ائتلاف رنو-نیسان را بر عهده دارد و علاوه بر آن، در هیات مدیره میتسوبیشی نیز حضور پیدا کرده است.

این مدیر 62 ساله برزیلی الاصل یا برزیلی-لبنانی، افتخاری بزرگ را در کارنامه کاری اش به ثبت رسانده و آن، نجات شرکت نیسان از ورشکستگی طی اواخر دهه 90 میلادی است. گفته می شود گوسن اصلیتی لبنانی نیز داشته و علاوه بر زبان های فرانسوی و انگلیسی و پرتغالی، به زبان عربی هم تسلط دارد.

طبق اعلام نیسان موتورز، دومین خودروساز بزرگ ژاپن، این شرکت در سال 2015 میلادی مبلغی حدود 5/8 میلیون دلار به کارلوس گوسن حقوق پرداخت کرده تا وی یکی از پردرآمدترین مدیران این کشور لقب بگبرد.

از کارلوس گوسن در حالی به عنوان "قاتل هزینه ها" یاد می شود که دو شرکت تحت مدیریت وی از جمله تولیدکنندگان خودروهای نسبتا ارزان قیمت محسوب می شوند. به عنوان مثال، L90 یا همان تندر-90 خودرویی است که با قیمت پایه حدودا 10 میلیون تومان روانه بازار ایران شد و از جمله ارزانترین محصولات رنو به به شمار می رود.

هرچه هست، گوسن مشهور، یکی از مدعوین همایش چهارم خودروسازی ایران بوده و اگر وی پاسخ مثبتی به این دعوت بدهد، مشهورترین شخصیت خودرویی جهان خواهد بود که پس از انقلاب به ایران سفر کرده است.

در گذشته مدیران عامل برخی شرکت های مشهور جهان از جمله پژوسیتروئن و ولوو نیز راهی ایران شده اند، با این حال شهرت و اعتبار هیچ کدام به پای کارلوس گوسن نمی رسد. باید منتظر ماند  و دید این مدیر مشهور و پرقدرت خودروسازی جهان در بهمن  ماه امسال میهمان ایران خواهد شد یا شخص دیگری از مجموعه رنو-نیسان در همایش صنعت خودرو کشور شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران