کد خبر : ۳۵۸۸
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
رانندگی در شب حتی با وجود چراغ های جلوی مدرن خطرناک است. تهدیدات بسیاری وجود دارد که ممکن است شما آنها را نبینید از جمله رانندگان دیگر و حیوانات که هر لحظه ممکن است وارد جاده شوند.
به گزارش خودروکار، اگر شما مجبور هستید که در شب رانندگی کنید چه داخل شهر، چه اطراف و خارج شهر، در ادامه ی این متن ١٠ نکته و توصیه برای رانندگی بهتر در شب به شما کمک خواهد کرد.

١-آگاه و هوشیار باشید

یکی از نکات مهم در هنگام رانندگی در شب این است که همیشه آگاه باشید. در هنگام رانندگی در شب ممکن است شما احساس خستگی و خواب آلودگی کنید، ممکن است چشم های شما خسته شود و توجه شما به جلو کم شود و در نهایت شما به دلیل خواب آلودگی توجه خود را نسبت به جاده از دست می دهید. هر کاری که احتیاج است انجام دهید، تا هوشیار و آگاه باشید، شیشه را باز کنید، صدای رادیو را زیاد کنید یا حتی با خودتان بلند صحبت کنید.


٢-چراغ های جلو را بررسی و تنظیم کنید

در هنگام رانندگی در شب چراغ های جلوی خودرو تنها وسیله ای است که به شما کمک می کند که جاده و جلوی خودتان را ببینید، اما ممکن است این چراغ ها به خوبی کار نکنند. زاویه ی چراغ ها را بررسی کنید، هر دو چراغ جلو باید به یک جهت باشند و باید جاده را روشن کنند. اما ممکن است زاویه ی آنها خوب نباشد و بیش از اندازه بالا باشند و باعث آزار چشم راننده ای شود که از روبرو می آید. اگر شما درباره ی زاویه ی درست و دقیق چراغ های خودرو مشکلی دارید می توانید به یک تعمیرکار مراجعه کنید و از او بخواهید که زاویه ی چراغ ها را تنظیم کند.


٣-چراغ های جلوی خودرو را به طور مرتب بررسی کنید

مطمئن شوید که چراغ های خودرو را به طور منظم چک می کنید. این کار آسان است، در یک محیط تاریک ها خودرو را پارک کنید و چراغ ها را روشن کنید، از خودرو پیاده شوید و مطمئن شوید چراغ ها به اندازه ی کافی درخشان هستند.


٤-حیوانات هرگز تنها به جاده نمی آیند

امکان این وجود دارد که در جاده با تعدادی از حیوانات مواجه شوید. به خاطر داشته باشید که بعضی حیوانات تقریباً تنهایی حرکت نمی کنند. مثلا اگر یک گوزن در وسط جاده دیدید منتظر بقیه نیز باشید.


٥-نور چراغ های داخل خودرو را کم کنید

شما می توانید میزان نور داخل خودرو را تنظیم کنید، اما نور زیاد داخل خودرو باعث می شود بیرون از خودرو را بد ببینید. نور داخل را تا حدی که بتوانید بیرون و جاده را راحت ببینید، کم کنید.


٦-از تلفن همراه استفاده نکنید

استفاده از تلفن همراه در زمان رانندگی اصلاً ایده ی خوبی نیست، اما در هنگام شب این قضیه بدتر است. زمانی که در شب به صفحه ی نمایش تلفن همراه خود نگاه می کند و سپس به جاده نگاه می کنید، نور تلفن همراه شما می تواند برای مدت کوتاهی روی بینایی شما اثر بگذارد و آن را کاهش دهد.


٧-روی سمت راست جاده تمرکز کنید

نور خودروهایی که از روبرو می آیند می تواند بر روی دید شما در شب اثر بگذارد. زمانی که خودرویی در مسیر مخالف به شما نزدیک می شود، بهتر است به جای تمرکز بر روی مسیر مستقیم روبرو، بر روی سمت راست جاده تمرکز کنید.


٨-فاصله ی خود را با خودروی جلویی افزایش دهید

در هنگام رانندگی در روز فاصله ی خودروی شما با خودروی جلویی باید بر اساس هر ١٠ مایل بر ساعت به اندازه ی یک خودرو باشد. هنگام رانندگی در شب به دلیل کاهش دید، شما احتیاج دارید که این فاصله را افزایش دهید.


٩-شیشه ی جلوی خودرو را تمیز کنید

شیشه ی جلوی کثیف می تواند چشم را بیشتر از هر چیز دیگری اذیت کند. این کثیفی ها نور را به طور نامنظم پخش می کنند مخصوصاً در شب رانندگان با مشکل روبرو می شوند. آن را هم از داخل و هم از خارج تمیز کنید.


١٠-پرهیز از نوشیدنی هایی که سطح هوشیاری را کاهش می‌دهند

در اینجا درباره ی DUI ( Driving Under The Influence ) یا رانندگی در حالت هوشیاری پایین صحبت نمی کنیم. از خوردنی هایی استفاده کنید که شما را بیدار نگه دارد.

پیروی کردن از این توصیه ها، مطمئناً به شما کمک می کند که رانندگی بهتری در شب داشته باشید و احتمال تصادف کردن شما را کاهش خواهد داد.


منبع: اقتصاد آنلاین

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران