کد خبر : ۳۵۹۴
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
در اوایل قرن بیستم علاقمندان به موتور سواری روزی به این نتیجه رسیدند که می تواند بسیار جالب باشد که چرخ های موتور خود را به وسیله یک سری میخ های آهنی تجهیز کنند و با آن ها به روی یخ بروند و برانند. مدت زیادی طول نکشید که آن ایده عملی شد و پس از آن مسابقه موتورسواری بر روی یخ ابداع شد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، بر اساس فدراسیون جهانی موتورسواری (FIM)، سازمان دهی و برگزاری این مسابقات موتورسواری اولین بار از طرف کشور سوئد در سال 1924 انجام گرفت. در اوایل دهه 1930 موتور سواران از میخ های فلزی بزرگ تری استفاده کردند و همین امر باعث شد تا بتوانند با سرعت بیشتری برانند و پیچ ها را با سرعت بیشتری بپیمایند. آن ها دریافتند که موتورسیکلت هایی که دسته فرمان های کوتاه تری دارند برای این کار مناسب تر هستند.

اولین سری مسابقات رسمی این رشته در سال 1939 در مسکو، در حین جنگ جهانی انجام شد.



در اواخر دهه 40 میلادی تا 50، این مسابقات در قسمت های شمالی و مرکزی اروپا گسترش پیدا کرد و در کشور های اسکاندیناوی،  شوروی سابق، چک اسلواکی و آلمان مسابقات قهرمانی موتور سواری بر روی یخ برگذار شد. همراه با محبوب شدنش، این مسابقات جهانی شد و در آن ها از موتورسیکلت های 500 سی سی استفاده می کردند. سپس کلاس های دیگری مانند 125 سی سی و 350 سی سی نیز اضافه شدند.



اولین مسابقات جام فدراسیون جهانی موتورسواری در سال 1963 انجام شد که "بوریس سامرودوف" از شوروی سابق مقام اول را در آن کسب کرد. انجمن موتورسواران آمریکا و کانادا این مسابقات را تحریم کردند. آن ها بر خلاف اروپایی ها که از موتور های مسابقه ای استفاده می کردند، از موتوکراس ها در مسابقات خود استفاده می کردند.


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران