کد خبر : ۳۶۲۹
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
صبح امروز کیا و هیوندای اعلام کردند که طی پنج سال آینده مبلغ 3.1 میلیارد دلار را بر روی کارخانه هایشان در آمریکا سرمایه گذاری خواهند کرد. به نقل از مجله "automotive news"، این مبلغ دو برابر مقداری است که در 5 سال اخیر در کارخانه های آمریکا سرمایه گذاری شده است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، این خودروسازان در حال حاضر چند خط تولید بسیار عظیم در کشور آمریکا دارند، اما با این سرمایه گذاری جدید امکان تاسیس کارخانه ای جدید نیز هست. احتمال می رود که مدل "جنسیس" و یا یکی از شاسی بلند های جدید این دو خودروساز در آمریکا ساخته شود.

این بزرگ ترین سرمایه گذاری کره ای ها محسوب می شود در حالی که دونالد ترامپ روز جمعه به طور رسمی در دفترش در کاخ سفید مشغول به کار می شود. دونالد ترامپ سابقاً به کمپانی های فورد، جنرال موتورز و فیات کرایسلر درباره ساخت خودرو ها در ایالات متحده هشدار داده بود.

همه این سرمایه به ساخت یک کارخانه جدید اختصاص ندارد. کیا و هیوندای می توانند خط تولید های کنونی خود در "مونتگومری" و "وست پوینت" را گسترش دهند. آن ها می توانند تمرکز بیشتری بر روی خودرو های الکتریکی و بدون نیاز به راننده داشته باشند.

همانند بسیاری از کمپانی ها، این دو غول خودروساز کره ای از ساخت کارخانه در مکزیک دست کشیدند. با این حال خودروسازانی که از قبل در مکزیک خط تولید داشتند، با توجه به افزایش هزینه گمرک برای خودرو های وارداتی به آمریکا، بر روی تولیداتشان در این کشور تمرکز بیشتری کردند. با تمامی این برنامه های سرمایه گذاری، هیوندای و کیا اعلام کردند که هیچ شغلی در مکزیک در این رابطه به وجود نمی آید. در این میان، صبح امروز جنرال موتورز اعلام کرد که قصد دارد خط تولید پیکاپ هایش را به کارخانه های مکزیک باز گرداند.

با توجه به تمامی این برنامه ها، کیا و هیوندای اعلام کردند که ریاست جمهوری دنالد ترامپ هیچ نقشی در تصمیم گیری آن در این رابطه نداشته است.


مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
منبع: www.autoblog.com

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران