کد خبر : ۳۶۴۰
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
در طول ٩ ماهه سال جاري، ٣هزار و ٤٤٧ جلد گواهينامه در سراسر كشور به دليل رسيدن صاحبانشان به مراحل مختلف محروميت، ضبط شده اند.
به گزارش خودروکار، سرهنگ كرمي اسد رئيس مركز اجراييات پليس راهور ناجا در گفت و گو با سايت راهور ضمن اعلام اين خبر، با اشاره به اينكه استاني كه بيشترين تعداد گواهينامه هاي ضبط شده را به خود اختصاص داده، تهران بزرگ است كه ٥٠٠ جلد گواهينامه در آن ضبط شده است، گفت:" در رتبه دوم استان اصفهان با ضبط ٤١٨ جلد گواهينامه و رتبه سوم استان مركزي با ضبط ٢٢٢ جلد گواهينامه، قرار دارند."

پلیس: تهراني ها ركورد محروميت از گواهينامه را زدند

رئيس مركز اجراييات پليس راهور ناجا در پاسخ به اين سوال كه محروميت از رانندگي چه مراحلي دارد، توضيح داد:" ٣ مرحله وجود دارد. در مرحله اول، اگر متخلف به دليل تخلفات ٢٠گانه ، ٣٠ نمره منفي كسب كند به مدت ٣ ماه حق رانندگي ندارد. بعد از ٣ ماه با پرداخت جريمه مربوط مجددا مي تواند وارد چرخه ترافيك شود. اگر مجددا ٢٥ نمره منفي كسب كند وارد مرحله دوم شده و به مدت ٦ ماه از رانندگي محروم مي شود. بعد از ٦ ماه، باز با پرداخت جريمه مربوط مي تواند فرصتي براي رانندگي داشته باشد."

اين در حاليست كه به گفته سرهنگ كرمي اسد، اگر راننده بازهم قوانين را رعايت نكند و ٢٠ نمره منفي كسب كند وارد مرحله سوم شده و بعد از كسب اين ٢٠ نمره، گواهينامه اش باطل مي شود و تا يك سال حق رانندگي نخواهد داشت.


منبع: عصر ایران

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران