کد خبر : ۳۶۵۴
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۷
بازار خودرو کشور افزایش قیمت در هفته گذشته را جبران کرد و با کاهش قیمت ها، هفته ای متعادل را پشت سر گذاشت.این موضوع البته به بازار خودروهای داخلی مربوط می شود چه آنکه در بازار وارداتی ها با افزایش قیمت چند خودرو روبرو بودیم.
به گزارش خبرنگار خودروکار،آن طور که فعالان بازار روایت می کنند، طی هفته جاری، خودروهای داخلی تحت تاثیر افزایش عرضه، با کاهش قیمت مواجه شدند و وارداتی ها به دلیل مسائلی مانند حذف نمایندگی های غیر رسمی (از لیست واردکنندگان مجاز خودرو به کشور)، در جاده افزایش قیمت گاز دادند.

اما همین هفته پیش بود که قیمت خودروهای داخلی به دلیل عرضه پلاک 96 ها، افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه کرد و این موضوع بیشتر به محصولات ایران خودرو مربوط می شد. آبی های جاده مخصوص که امسال بسیار زودتر از سال های گذشته اقدام به عرضه پلاک جدیدهای خود کردند، با این کار رونقی نسبی را برای فروش شان به ارمغان آورده و مشتریان را از این راه جذب کردند.

این در حالی است که سایپایی ها هنوز اقدام به عرضه محصولات پلاک 96 خود نکرده و وعده هفته آینده را برای این موضوع داده اند.
به گفته نمایشگاهداران خودرو پایتخت، محصولات سایپا طی یکی دو هفته گذشته و متاثر از عرضه پلاک 96 های ایران خودرو، با کاهش قیمت مواجه شدند و این در حالی است که انتظار می رود طی اواخر هفته آینده با افزایش قیمت آنها مواجه شویم.
دلیل این موضوع، عرضه پلاک جدیدهای سایپا به بازار است که سبب افزایش قیمت آنها درست مانند محصولات پلاک جدید ایران خودرو خواهد شد.

اما از بازار خودرو نیز خبر می رسد که طی این هفته پژو 206 ها با کاهش قیمت مواجه شده اند. بر این اساس، تیپ 5 ایران خودرو در حال حاضر 37 میلیون و 800 هزار تومان قیمت دارد و برای خرید مدل صندوقدار این محصول نیز باید 38 میلیون و 400 هزار تومان هزینه کرد. این محصول 200 هزار تومان در هفته جاری کاهش قیمت داشته است.

اما از بازار پژو 405 اما خبر می‌رسد این محصول طی هفته جاری کاهشی  200  هزار تومانی را به خود دیده و در حال حاضر 30 میلیون و 700 هزار تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین رنو ساندرو طی این هفته کاهشی 500 هزار تومانی را تجربه کرد و در حال حاضر 52 میلیون و 500 هزار تومان خرید و فروش می شود.  از سوی دیگر پراید مدل 111 در حال حاضر 21 میلیون و 100 هزار تومان قیمت دارد که نشان دهنده کاهش 100 هزار تومانی آن در هفته جاری است. همچنین مدل 131 پراید نیز 100 هزار تومان کاهش قیمت داشته و بنابراین برای خرید آن باید 21 میلیون تومان هزینه کرد.

اما فعالان بازار تاکید می کنند که مدل E2 تندر-90  پارس خودرو در حال حاضر قیمتی برابر با 40 میلیون تومان دارد که این قیمت از کاهش 200 هزار تومانی آن حکایت می کند. پارس تندر نیز که 200 هزار تومان کاهش قیمت در هفته جاری داشته، در حال حاضر 41 میلیون تومان در بازار به فروش می رسد.


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران