کد خبر : ۳۷۴۱
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا:
مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا: با توجه به لزوم آیندهنگری و رسالت سایپا در راستای توسعه محصولات جدید مطابق با نیاز مشتریان و سازگار با محیط زیست، مطالعه و طراحی خودروهای برقی با سرعت در این مرکز در حال انجام است.
به گزارش خودروکار، علیرضا مصدقی مدیرعامل تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا با بیان مطلب فوق گفت: این مرکز با انجام مطالعات و تعریف مشخصات محصول هدف بر روی پلتفرم ایکس 200 خود، اقدام به تعریف فاز نمونه سازی خودروی برقی با همکاری شرکت صاحبنام اروپایی و یکی از دانشگاههای درجه یک کشور کرده است.

مصدقی افزود: با توجه به تمرکز آلودگی هوا در کلانشهرها، یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا، توسعه خودروهای برقی در کلان شهرهاست.

مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا تصریح کرد: باتوجه به چشمانداز سایپا در خصوص مطرحشدن بهعنوان خودروساز جهانی از یک طرف و محدودیتهای قابل ملاحظه پیشرو درخصوص تولید گازهای گلخانهای و استانداردهای آلایندگی از طرف دیگر، با درک درست از شرایط محیطی و جهانی، برنامهریزی مناسب و تدوین نقشه راه توسعه تکنولوژی خودروهای برقی و زیرسیستمهای مربوطه در سایپا صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: استفاده از پیشرانههای الکتریکی به دلیل مزایای آن از جمله بازده بالا، تمیزی، بیسروصدا بودن و شتاب بالا در شرایط فعی ضروری است.

مدیرعامل مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا گفت: امروزه به دلایل آلودگیهای ناحیهای و اثر جهانی گازهای گلخانهای و همچنین پیشرفتهای بسیاری که در تکنولوژی و بهبود عملکرد و قابلیت باتریها و محرکههای برقی بهوجود آمده، کاربرد و همهگیرشدن خودروهای برقی بیش از گذشته ضروری است، بهنحویکه چندین خودروساز اقدام به تولید و عرضه انبوه این خودروها به بازار کردهاند و موسسات بسیار معتبر مطالعاتی نیز در زمینه استراتژی و آیندهنگری تکنولوژیهای مرتبط با انرژی و حملونقل، پیشبینی کردهاند که تا سال 2020 میلادی، 20 میلیون و تا سال 2030 میلادی 100 میلیون خودرو برقی و حدود 400 میلیون دوچرخه، سهچرخه و چهارچرخه برقی در جادههای دنیا مجهز به پیشرانههای الکتریکی خواهند بود.


انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران