کد خبر : ۳۸۵۲
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
این مدل از لکسوس ممکن است خودروی خوبی باشد اما قیمت 63000 دلار برای آن منصفانه نیست!
به گزارش خبرنگار خودروکار، لکسوس اولین خودروسازی بود که به وسیله مدل  RX برای برای اولین بار شاسی بلند های لوکس برای استفاده شهری تولید کرد. این مدل کارش را از سال 1998 با قیمت 43120 دلار (معادل 64540 دلار کنونی) آغاز کرد و از آن سال تا کنون تعداد 1.7 میلیون دستگاه از آن به فروش رسیده است.



از آن موقع تا کنون کمپانی های مختلفی در این کلاس، خودرو های عرضه کردند مثل بی ام دبلیو X6، رنج روور Evoque، بنتلی Bentayga و پورشه کاین. شاسی بلند های لوکس امروزه بخش عظیمی از بازار را تصاحب کرده اند. اما لکسوس GX 460 توانایی رقابت با آن ها را ندارد.


اگر به دنبال لوکس ترین، سریع ترین و قدرتمند ترین شاسی بلند در دنیا هستید گزینه های بهتری از لکسوس GX 460 2017 برای شما وجود دارد مانند آئودی Q7، لند روور LR4، پورشه کاین، بی ام دبلیو X5 و یا خودرو بی نظیر ولوو XC90. همگی آن ها قیمتی کمتر از 70000 دلار دارند.

این خودرو دارای یک پیشرانه 4.6 لیتری 8 سیلندر است با قدرتی معادل 301 اسب بخار که در 7.8 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت می رسد.



یکی دیگر از نقاط ضعف این خودرو مصرف سوخت است. شاید 20 سال پیش توانایی رقابت با خودرو های دیگر از نظر مصرف سوخت را داشت اما اکنون دیگر توانایی رقابت با آن ها را ندارد.

همچنین رانندگی با این مدل از لکسوس کمی عجیب است. در حالی که اکثر شاسی بلند های کنونی بازار از شاسی های متصل به بدنه استفاده می کنند، لکسوس در این مدل همچنان از شاسی های جدا از بدنه استفاده می کند؛ به این معنی که حس یک وانت و یا کامیون را به شما در حین رانندگی می دهد تا یک خودرو!

در مقابل این خودرو از ویژگی های بسیار خوبی برخوردار است؛ مانند سیستم صوتی Mark Levinson، سیستم پیشگیری از تصادف، کروز کنترل پویا، سیستم هشدار خروج از خطوط جاده و...





مترجم خودروکار: مازیار جعفریه
منبع: Bloomberg

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران