کد خبر : ۳۸۷۹
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
امسال تولید خودرو درکشور 38 درصد رشد داشته است.
به گزارش خودروکار، مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت و سرپرست مرکز روابط عمومی این وزارتخانه در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو در اصفهان سهم دولت را در صنعت خودروسازی کشور 15 درصد اعلام کرد و گفت: به طور قطع سال آینده کیفیت خودروهای داخلی متحول خواهد شد و بخشی از قراردادهای فروش خودرو به کشورهای هدف با مشارکت خارجی ها و انتقال دانش و فناوری و همچنین فروش قطعات خودروها به دیگر کشورها از جمله اقدامات برای سال آینده است.


فرزاد خلفی با اشاره به گام های موثر دولت در حوزه اشتغال، کارآفرینی و تولید ملی  افزود: بیش از دو هزار واحد تولیدی صنایع کوچک و متوسط راکد درکشور راه اندازی شده اند، همچنین بیش از 20 هزار واحد صنایع کوچک و بزرگ با تسهیلات وزارت صنعت فعال شدند.


وی بر هدف دولت در توسعه وایجاد اشتغال در بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: اکنون بیش از هشت میلیارد دلار جذب سرمایه گذاری خارجی شده که پنج میلیارد و 500 میلیون دلار آن پس از برجام در کشور محقق شده است.


سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین به رشد سه وهفت دهم درصدی اقتصاد در حوزه صنعت در امسال اشاره کرد و افزود: نخستین بار تراز تجاری کشور مثبت و شاهد پیشی گرفتن صادرات از واردات بودیم.


فرزاد خلفی یکی از راهکارهای بروز رسانی واحدهای تولیدی را ایجاد خلاقیت ونوآوری دانست و  گفت: هر واحد تولیدی و تجاری عمر مشخصی دارد و ادامه کار آن وابسته به نوع مدیریت، نظارت، دانش روز و بکارگیری فناوری است و لازم است انگیزه های لازم را در واحدهای تولید ایجاد کرد.


وی افزود: در سه سال گذشته بیش از 14 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت و معدن کشور تزریق شده است.


مشاور وزیر صنعت ، معدن وتجارت گفت: نمی توان مردم را وادار به خرید کالای ایرانی کرد اما می توان آنها را تشویق به خرید کالاهای باکیفیت ایرانی کرد.


فرزاد خلفی افزود: کیفیت خودروی ایرانی متناسب با قیمت آن افزایش می یابد همچنین نباید سهم خودرو ایرانی را در اقتصاد کشور نادیده گرفت و لازم است  از تجارب خودروسازی دنیا استفاده کرد.


سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو با حضور گروه های صنعت خودروسازی داخلی ونمایندگان خارجی از ساعت  16 تا 22  تا 8 بهمن در نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان دایر است.


منبع: اقتصاد آنلاین

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران