کد خبر : ۳۹۴۲
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
طرح "کلید به کلید" استارت خورد؛
مراسم طرح " کلید به کلید " ایران خودرو برای جایگزینی ۴۰ هزار تاکسی فرسوده با حضور وزیر صنعت و نمایندگان مجلس برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، در این مراسم هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو  با اشاره به مسئولیت اجتماعی شرمتهای خودرپساز در راستای نوسازی خودروهای فرسوده گفت: گروه صنعتی ایران خودرو در حوزه نوسازی تاکسی های فرسوده پیش قدم شد و برای اجرای این طرح با چند بانک برای پرداخت وام به متقاضیان مذاکره شد.






وی ادامه داد: تا امروز ۶۳ هزار نفر برای دریافت تاکسی و استفاده از این طرح ثبت نام کرده اند و امروز ۴۰ هزار تاکسی تحویل متقاضیان می شود.



یکه زارع با اشاره به مدت زمان کوتاه ثبت نام تا تحویل تاکسی ها به متقاضیان گفت:  پیش از این در طرحهای این چنینی مدت زیادی برای تحویل خودرو صرف می شد و ما برای اینکه تاکسیرانان کشورمان بدون فوت وقت و از کار افتادگی خودروهای خود را تحویل بگیرند، مدت زمان تحویل خودروهارو به یک ساعت کاهش دادیم.

وی با اشاره به جزییات طرح کلید به کلید گفت: طبق مذاکره با بانک ها قرار بود تسهیلات ۲۳ درصدی به متقاضیان اهدا شود اما ایران خودرو در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی خود فاصله بین سود ۱۶ تا ۲۳ درصد را خودش پرداخت می کند.

اکبریان رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز با اشاره به لزوم اجرای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده به صورت گسترده گفت: ضمن حمایت از تولید و اشتغالزایی باید حواسمان به هوای پاک و کاهش آلایندگی ها باشد.

وی با اشاره به اقدامات مناسب وزارت صنعت و خودروسازان در راستای کاهش آلایندگی خودروها گفت: دولت هم باید از تولیدکنندگان حمایت کند و تنها با ارتقا کیفیت خودروها نمی شود آلودگی هوا را کاهش داد بلکه باید کیفیت بنزین ها هم افزایش دادشته باشد.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به لزوم از رده خارج کردن موتور سیکلت های کاربراتوری گفت: امیدوارم سال آینده هیچ موتور سیکلت کاربراتوری اجازه تردد و شماره گذاری نداشته باشد.

در همین راستا معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست با اشاره به دست آوردهای عظیم دولت در ارتقا کیفیت خودروها و سوخت گفت: کارهای ویژه ای در دولت یازدهم برای ارتقا کیفیت بنزین و خودروها انجام گرفته و باید در فاز بعدی به سراغ تولید خودروهای برقی و هیبریدی داشته باشیم تا خودروهای پاک بیشتر در کشور تردد داشته باشند.

وی ادامه داد: باید نوسازی تاکسی ها را در اتوبوس ها، مینی بوس ها  و کامیونهای فرسوده ادامه بدیم تا هم اشتغالمان در بخش تولید پایدار بماند و هوای شهرهای بزرگ سالمتر شود.

محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت در مراسم طرح جایگزینی ۴۰ هزار تاکسی فرسوده گفت: بزرگترین موفقیت این پروژه همکاری گروهی چند دستگاه مختلف است که با همکاری همدیگر این پروژه عظیم به بار نشست.


وی ادامه داد:  ۷ درصد یارانه سود تسهیلات در این طرح توسط ایران خودرو پرداخت شد تا تاکسیرانان با سود ۱۶ درصد از بانکها تسهیلات دریافت کنند و با صرف کمترین زمان خودروهای جدید خود را تحویل بگیرند.

نعمت زاده همچنین به اجرای طرحهای جایگزینی کامیون، وانت و اتوبوسهای فرسوده اشاره کرد و افزود: باید در اسرع وقت طرحهای مشابه در مورد خودروهای تجاری با پرداخت یارانه و تسهیلات و آسان کردن شرایط واگذاری اجرایی شود.




انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران