کد خبر : ۳۹۷۲
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳
خودروکار بررسی کرد؛
اولین خودرو وارداتی دارای موتور احتراق داخلی ، با نام تجاری « پانار-لواسار » که واژه ای فرانسوی است، در سال 1891 میلادی وارد روسیه شد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، پس از آن نیز در سال  1895 برای اولین بار خودرو  وارد پایتخت آن زمان امپراطوری روسیه،سنت پترزبورگ شد و تا پایان همان سال چندین خودروی دیگر نیز  وارد این شهر شد. اولین خودرو در خیابان های مسکو نیز در سال 1899  دیده شد.



تاریخچه اولین خودرو تولید روسیه


اولین سری از خودرو های تولیدی روسیه با نام "خودرو فرز و یاکولوف" در سال 1896 در نمایشگاه نیژنی نووگورد به معرض دید عموم درآمد و توجه بسیاری از محافل رسمی روسیه را به خود جلب کرد. موتور و سیستم انتقال آن در کارخانه یاکولوف و بدنه-شاسی و چرخ ها در کارخانه فرز ساخته شدند. طراحی و ظاهر این خودرو بسیار شبیه خودروهای تولیدی شرکت بنز بود.



پیشرفت های چشمگیر روسیه در زمینه طراحی شاسی و انتقال قدرت به چرخ ها در این خودرو نسبت به تولیدات سایر شرکت ها، در سال 1896، مسئولین مجله ی"جدیدترین اکتشافات و اختراعات" را بر آن داشت که به بررسی این خودرو در مجله ی خود بپردازند. از اولین سری خودروهای تولیدی روسیه تنها چند عکس و نقاشی باقی مانده است و همچنین اطلاع دقیقی از اولین سری خودروهای تولیدی شرکت فرز-یاکولوف در دست نیست.

تولید خودرو یکی از  اتفاقات تاریخی و بسیار مهم در  تاریخ روسیه به حساب می آید. در سال 1898 یوگنی الکساندرویچ یاکولوف درگذشت و پس از گذشت تنها یک دهه، شریک او فرز مجبور به فروش کارخانه به شرکت کشتی سازی دریای بالتیک شد.


مترجم خودروکار: علیرضا اسکندری
منبع: www.2-capital.ru

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران