کد خبر : ۳۹۷۶
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
رونمایی چانگان CS75 در نمایشگاه خودرو اصفهان شاید به این معنی است که سایپا از سال آینده دومین شاسی‌بلند چینی‌اش را روانه بازار می‌کند.
به گزارش خودروکار، رونمایی چانگان CS75 در نمایشگاه خودرو اصفهان شاید به این معنی است که سایپا از سال آینده دومین شاسی‌بلند چینی‌اش را روانه بازار می‌کند؛ خودرویی که می‌تواند رقیب هایما S7 توربو ایران خودرو باشد.



دومین CS چانگان

خانواده شاسی‌بلندهای چانگان 5 عضو بیشتر ندارد. اولین عضو آن CS35 بود که سال 2013 وارد بازار چین شد و نیمه اول امسال نیز خط تولیدش در سایپا کاشان به راه افتاد. CS75 دومین عضو این خانواده است که اواخر 2013 رونمایی شد.

سومین عضو این خانواده CS15 است که چانگان از ابتدای 2016 فروش آن را آغاز کرد؛ CS15 کوچکترین عضو خانواده و رقیبی برای ام‌وی‌ام X22 محسوب می‌شود. چهارمین عضو، که بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین عضو این خانواده به حساب می‌آید، CS95 است که سال 2016 رونمایی شد ولی از نیمه دوم 2017 به دست مشتریان چینی می‌رسد. CS95 رقیب مدل‌هایی همچون چری تیگو 7 است.

پنجمین و آخرین عضو خانواده شاسی‌بلندهای CS نیز CS55 نام دارد؛ CS55 محصول کاملا جدیدی است که هنوز رونمایی نشده و احتمالا از ابتدای 2018 برای رقابت با مدل‌هایی مانند جک S3 یا ام‌وی‌ام X33S راهی بازار چین می‌شود. اما صحبت امروز ما در مورد عرضه احتمالی دومین CS چانگان در ایران است: CS75.

رقیبی برای هایما ایران خودرو

CS35 با اینکه محصول پرفروشی نیست ولی همین که تنها مهره سایپا برای رقابت با هایما S7 ایران خودروست، خیال سایپایی‌ها را راحت کرده است. اما در طرف دیگر بازی، ایران خودرو جدیدا هایما S7 توربو را هم وارد بازار کرده و تا چند هفته دیگر نیز خط تولید پژو 2008 را هم در ایکاپ راه‌اندازی می‌کند.

در شرایطی که هنوز برنامه قرارداد سیتروئن با سایپا مشخص نیست و بعید است به این زودی‌ها شاهد تولید شاسی‌بلندی از سیتروئن در ایران باشیم، سایپا برای پرکردن سبد محصولاتش حالا به دنبال جایگزین‌های دیگری می‌گردد که یکی از آن‌ها CS75 است.

CS75، همانطور که گفتیم، دومین عضو خانواده CS است. CS75 قبل از آنکه در خود چین رونمایی شود، برای اولین‌بار در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2013 رونمایی شد و از نیمه اول 2014 نیز به بازار چین آمد. CS75 نخستین شاسی‌بلند متوسط چانگان است و به لطف جلوپنجره‌ای که شبیه جلوپنجره رنجروور است، ظاهر معقول و مشتری‌پسندی دارد.


طول عرض ارتفاع فاصله محوری حجم باک
4,650mm 1,850mm 1,705mm 2,700mm 58L


چه پیشرانه‌ای؟

مشتریان چینی هم‌اکنون CS75 را با دو پیشرانه مختلف خریداری می‌کنند که مشخصاتشان را در جدول زیر مشاهده می‌کنید. اگر روزی سایپا قصد عرضه CS75 را در ایران داشت امیدواریم آن‌را با نسخه توربو بیاورد چراکه هم به گیربکس ژاپنی ASIN مجهز است و هم اینکه CS75 فقط در مدل توربو توانایی رقابت با مدل‌هایی مانند جمله هایما S7 توربو، جک S5 و چری تیگو5 را دارد.
 
پیشرانه 1.8 لیتری توربو 2.0 لیتری
گیربکس 6 سرعته اتومات 6 سرعته دستی
قدرت 174hp 155hp
گشتاور 230nm 200nm
مصرف ترکیبی 8.8 لیتر 8.1 تا 8.5 لیتر

 

چه قیمتی؟

CS75 در بازار چین حدود 97 تا 150 هزار یوآن دارد که معادل تقریبی 60 تا 90 میلیون تومان است ولی باتوجه به قیمت رقیبانش در ایران، بعید است که سایپا باقیمتی کمتر از 80 میلیون تومان CS75 را وارد بازار کند. البته هنوز چیزی قطعی نیست پس همچنان باید منتظر روزهای آینده باشیم.






منبع: ایران جیب

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران