کد خبر : ۴۰۲۳
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹
معاون وزیر صنعت:
تا زمانی که خودروی جایگزین مناسب که استاندارد لازم را داشته باشد، جایگزین نشود، خط تولید این دو خودرو ادامه خواهد داشت.
به گزارش خودروکار، معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت از عدم توقف خط تولید خودروهای پراید و پژو ۴۰۵ تا زمانی که جایگزین مناسب برای آنها پیدا شود، خبر داد.


محمدرضا فیاض در نشستی خبری که به منظور تامین دستاوردهای وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز تشریح طرح‌ها و برنامه‌های دهه مبارک فجر توسط این وزارتخانه برگزار شد، اظهار کرد: ۲۵۵ طرح ملی در دهه مبارک فجر افتتاح می‌شود که موجب ایجاد ۲۲ هزار شغل در سراسر کشور و نیز ۱۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری خواهد بود.


او با اشاره به اینکه بیشترین طرح‌های صنعتی مربوط به استان‌های خراسان رضوی و البرز تهران است بیان کرد: در همین راستا بیشترین اشتغال مربوط به استان البرز و بیشترین سرمایه گذاری مربوط به استان هرمزگان بوده است. علاوه بر این ۳۳ طرح ملی مربوط به پروژه اقتصاد مقاومتی داشته ایم که ۱۸ طرح آن بهره‌برداری شده و هفت طرح دیگر از دهه مبارک فجر افتتاح می‌شود. امیدواریم مابقی طرح‌ها را نیز تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار گیرد.


وی  در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت خط تولید خودروهای پراید و پژو ۴۰۵ با توجه به اعلام سازمان استاندارد مبنی بر توقف خط تولید این دو خودرو تا پایان سال و نیز کشمکش‌های موجود بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان استاندارد در این رابطه تصریح کرد: تا زمانی که خودروی جایگزین مناسب که استاندارد لازم را داشته باشد، جایگزین نشود، خط تولید این دو خودرو ادامه خواهد داشت.


او افزود: این دو خودرو با توجه به کشش بازار فعالیت خود را ادامه می‌دهند و نمی‌توانیم به مردم بگوییم که از این خودروها استفاده نکنید. خودروی ۴۰۵ دارای استانداردهای لازم است و درست نیست تا زمانی که خودرویی با این کیفیت جایگزین نشده، بازار آن از دست برود. هرچند نیاز به ارتقای کیفیت خودروها داریم و باید در این راستا تلاش کنیم.


فیاض در ادامه صحبت‌هایش به اضافه شدن ۴۰ هزار دستگاه خودروی جدید به ناوگان تاکسیرانی اشاره کرد و گفت: این خودروها غالبا سمند بودند و ما به تاکسیران‌ها اجبار نکردیم که چه خودرویی را بین سمند یا پژو خریداری کنند. قرار بر این است که ۶۳ هزار دستگاه خودرو به ناوگان تاکسیرانی اضافه شود که تاکنون ۴۰ هزار دستگاه آن محقق شده و حدود ۲۳ هزار دستگاه دیگر باقی مانده است که در راستای واگذاری آنها اقدام می‌شود.


او در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه وزارت صنعت ذائقه مردم را در خرید خودرو تعیین می‌کند و مردم در این رابطه تصمیم‌گیرنده نیستند، یادآور شد: ما نمی‌توانیم به مردم بگوییم چه ماشینی سوار شوند و چه ماشینی سوار نشوند. در مورد خودروهای هیبریدی نیز باید اعلام کنند که این خودروها نوپا هستند و عمده تکنولوژی آنها مربوط به آمریکایی‌هاست. امیدواریم در فرصت مناسب خودمان نسبت به این خودروها تسلط پیدا کنیم و در تعداد انبوه آنها را مورد استفاده قرار دهیم.


منبع: عصر ایران

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران