کد خبر : ۴۰۴۴
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹
مديرعامل شركت كارمانيا با بيان اينكه خودرو s6 برای همسان سازی با شرايط ايران ٧٠ هزار كيلومتر و تغييرات در قطعات كاتاليست را تجربه كرده است، گفت: طی سه سال ميزان توليد شركت به ١٠٠ هزار دستگاه می رسد و اين در حالی است كه در شرايط مناسب ميزان داخلی سازی به ٤٠ درصد خواهد رسيد.
به گزارش خبرنگار خودروكار، پويا سالاری با بيان اينكه فاز اول كارخانه كارمانيا طی ٧ ماه و ١٣ روز به بهره برداری رسيده است، اظهار كرد: از مهر تا دی ماه شركت به دنبال مجوزها و پيمودن مراحل اداری بوده است.

او تصريح كرد: تا به امروز ١٠١ دستگاه خودرو شاسی بلند BYD s6 پلاك و تحويل مشتری شده و تا پايان سال تمام تعهدات به روز خواهد شد.

مديرعامل شركت كارمانيا خاطرنشان كرد: نرخ توليد در حال حاضر در يك شيفت كاری ١٠ دستگاه است و اين قابليت وجود دارد كه اين تعداد به ١٦ دستگاه افزايش يابد.

او افزود: برنامه شركت بر آن است تا با توجه به ميزان پيش فروش و فروش ترجيح بر آن است تا روند فعلی ادامه يابد.

سالاری در رابطه با ميزان اشتغالزايی شركت كارمانيا، گفت: در مجموع شركت كارمانيا داراي ٢٧٠ نفر كارمند داشته كه از اين تعداد ١٠ درصد از افراد را بانوان تشكيل داده و در قسمت كنترل كيفی مشغول به فعاليت هستند.

او با بيان اينكه برنامه ريزی شركت بر آن است تا همان طور كه يك بسته ckd در خط توليد است، يك بسته در انبار قرار داشته باشد، گفت: خودرو f3 در سالن فاز ١ كارخانه استارت خواهد خورد و در كنار آن توليد BYD تانگ در دست بررسی است كه بزرگترين دغدغه به دلايل ايمنی، حمل و نقل باطری است، اما در مجموع چين به دنبال آن است تا بم، بازار صادراتی خودرو f3 لقب بگيرد.

مديرعامل كارمانيا در رابطه با ميزان توليد شركت، بيان كرد: در سال آينده مجموع توليد شركت به ١٠ هزار خودرو خواهد رسيد و اين ميزان تا پايان ٩٧ به ٥٠ هزار دستگاه و در طی سه سال برنامه بر آن است تا ميزان توليد كارمانيا به ١٠٠هزار خودرو افزايش خواهد يافت.

سالاری با اشاره به اينكه خودروسازی ايران در بازارجهانی مزيت ندارد، يادآور شد: تا حدودي منطقه آزاد مزيت رقابتی ايجاد كرده اما تنها مزيت رقابتی در ايران نيروی كار ارزان است و ايران در مجموع در زنجيره تامين جهانی نيست.

مديرعامل شركت كارمانيا در رابطه با داخلی سازی توليدات مونتاژ شده در ايران، خاطرنشان كرد: ١٤ درصد توليد شركت در حال حاضر داخلی سازی شده و تا تابستان اين ميزان به ٢٠ درصد خواهد رسيد كه اگر خروجی مناسبی از شرايط دريافت شود، داخلی سازی به ٤٠ درصد مي رسد.

او افزود: داخلي سازی ١٠٠ درصدي s6 در ايران با شرايط فعلي رخ نخواهد داد زيرا چنين مهمی نياز به تيراژ ١٠٠ هزار دستگاه دارد و اين موضوع در خودرو ديگري پيگيري خواهد شد.

سالاری در پاسخ به اين سوال كه آيا در انتهای سالجاری خودرو با پلاك ٩٦ عرضه خواهد شد، با بيان اينكه در طی هفته آينده حدود ٥٠ دستگاه خودرو تحويل داده خواهد شد، گفت: مكاتبات و رايزنی ها برای ارائه خودرو با پلاك ٩٦ صورت گرفته و بخشی از تعهدات شركت با پلاك ٩٥ و بخشی از تعهدات با پلاك ٩٦ عرضه خواهد شد.

مديرعامل شركت كارمانيا خاطرنشان كرد: بهار سال آينده با تاسيس سالن جديد، رنگ رويه خودرو در شركت انجام شده و در دو سال آينده رنگ آميزی به طور كامل انجام می شود.

او در پاسخ به اين سوال كه آيا كارخانه به سمت اتوماتيك شدن حركت خواهد كرد، گفت: با توجه به هدف اشتغال زايي منطقه، شركت به سمت اتوماسيون و زنجيره توليد تمام اتوماتيك حركت نخواهد كرد.

سالاری در رابطه با خودرو الكتريكی e6 گفت: اين خودرو بر با ار مصرف كننده نهايی تمركز نداشته و تمركز بر حمل و نقل عمومی است و احتمال دارد يك منطقه برقی پاك در تهران راه اندازی شود و اين خودرو بيشتر در آن منطقه رفت و آمد داشته باشد.

او افزود: e6 فروش آنچنانی ندارد اما درخواست برای آن از سوی تاكسی رانی های خصوصی وجود دارد و در مجموع خودروهای پاك نياز به تغيير تفكر عمومی نسبت به خود دارند.

مديرعامل شركت كارمانيا در رابطه با خدمات پس از فروش شركت، تاكيد كرد: در ١٤ مركز فروش و خدمات پس از فروش ارائه می شود و برنامه ريزی بر آن است تا تعداد مراكز افزايش يافته و برای ايام تعطيلات عيد امداد سيار در نظر گرفته شود.

سالاری در انتها در پاسخ به اين سوال كه آيا خودرو s6 براي شرايط آب و هوايی و بنزين ايران تنظيم شده است، بيان كرد: سه دستگاه خودرو مجموعا ٧٠ هزار كيلومتر در مناطق مختلف ايران پيمايش داشته اند و با شرايط ايران همسان سازی شده و در اين مسير قطعات كاتاليست و سيستم ناوبری تغييراتی را تجربه كرده اند.


انتهای پيام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران