کد خبر : ۴۲۲۵
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹
"خودروکار" بررسی کرد؛
فیات، هوندا، هیوندای، رنو و تویوتا رکوردار تولید و صادرات خودرو در ترکیه هستند، برندهایی که با تولید محصولات خود در این کشور و قراردادن ترکیه به عنوان هاب صادراتی خود، درآمد سالانه قابل توجهی را برای این کشور رقم زده اند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، ترکیه با وجود قدمت کوتاه حضورش در صنعت خودرو، امروز به یکی از قدرتمندترین کشورها در تولید خودرو در منطقه خاورمیانه تبدیل شده و علیرغم اینکه خودروساز نیست اما صادرات خودروهای مونتاژی خودروسازان بزرگ دنیا در این کشور، یکی از مهمترین منابع درآمدی دولت ترکیه است.


ترکیه کشوری اوراسیایی و فعال در زمینه ی مونتاژ و تولید خودرو در منطقه خاورمیانه است. کشور ترکیه در زمینه مونتاژ و تولید خودرو، یکی از رقبای سرسخت کشورمان به حساب می آید.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده پیرامون صادرات خودروی ترکیه  از هر 100خودروی تولیدی، 77 دستگاه آن به خارج از ترکیه صادر شده است. در ثبت این رکورد، کارخانه های مونتاژ خودرو در این کشور نقش به سزایی داشته اند.



*در ترکیه در مجموع پنج کارخانه  مونتاز و تولید خودرو وجود دارد که به تولید 15 مدل خودرو مشغول اند. این کارخانه ها به شرح زیر هستند:

1)کارخانه‌ی فیات تحت نام «توفاش» در شهر بورسا

2)کارخانه‌ی  اویاک-رنو در شهر بورسا

3)کارخانه‌ی شکرپینار هوندا در منطقه چاییروا

4)کارخانه‌ی هیوندای در شهر ازمیت

5)کارخانه‌ی تویوتا در استان سقاریه


*محصولات تولیدی در کارخانه های مونتاژ خودروی ترکیه به شرح زیر است:

کارخانه

محصولات تولیدی

توفاش

فیت اگیا، اگیا هاچبک، اگیا استیشن و  فیات لینیا (Linea)

اویاک-رنو

مگان، رنو کلیو هاچبک، کلیو اسپورت، کلیو تورر(Clio Tourer)

شکرپینار هوندا

 هوندا سیویک

هیوندای

 i10، i20 و  i20 Active

تویوتا

کرولا، ورسو و CH-R


دولت ترکیه از همان ابتدا تکلیف خود را با صنعت خودرو روشن کرد و هیچ گاه نخواست که خودروساز شود. از همین رو همه تمرکزش را بر جذب سرمایه های شرکت های خودروساز بزرگ دنیا گذاشت و با توجه به اوضاع نامساعد کشورهای همسایه و تحریم های بین المللی ایران توانست بیشترین سود را از این بازی نصیب خود کند.

حالا اما این ترکیه است که درگیر ناامنی شده و در مقابل با کنار رفتن ابرهای تحریم از آسمان ایران به عنوان با ثبات ترین کشور منطقه، ما می توانیم بازی را به نفع خود تغییر دهیم. این در حالی است که در ایران پیش زمینه های خودروساز بودن نیز وجود دارد که می تواند برگ برنده ای برای ما به شمار رود.


گزارشگر: فاضل سوری

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران