کد خبر : ۴۲۳۰
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
روز گذشته، نسل جدید خودروی تیگو5 چری که قرار است توسط شرکت مدیران خودرو به بازار عرضه شود، در پیست آزادی تهران توسط خبرنگاران تست شد تا پیش از ورود به بازار، امتحانش را پس داده باشد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، خودروی شاسی بلند تیگو 5 جدید با آپشن های بیشتر نسبت به نسل قبلی و تغییرات در طراحی ظاهری توسط مدیران خودرو راهی بازار شده است.

بابک صدرایی، مدیر بازاریابی برند چری شرکت مدیران خودرو، با اشاره به عرضه تیگو 5 نیوفیس توسط این شرکت، گفت: «این خودرو در ادامه معرفی و عرضه خودروهای تیگو شرکت چری در بازار ایران عرضه شده و این شرکت تمرکز ویژه ای برای تولید محصولات این کلاس دارد و در آینده نسل های بعدی این خودرو هم عرضه خواهد شد.»



او در مورد آپشن های نسل جدید تیگو 5 توضیح داد:  «تمام آپشن های روز و مورد نیاز مشتریان در این خودرو عرضه شده که از این بین می توان به سیستم کنترل فشار باد تایرها، آینه جمع شونده برقی همراه با گرمکن، مانتیور 8 اینچی لمسی، چراغ های ال ای دی در عقب و جلو و همراه با سان روف و ... اشاره کرد.»



صدرایی در مورد تغییرات ظاهری تیگو 5 نیوفیس نسبت به نسل قبلی این خودرو گفت: «22 مورد تغییر ظاهری و 13 مورد تغییرات آپشنی نسبت به نسل قبلی در این خودرو صورت گرفته است.»

مدیر بازاریابی برند چری شرکت مدیران خودرو با اشاره به قیمت عرضه این خودرو در بازار اظهار کرد: «این خودرو در دو مدل اکسلنت و لاکچری عرضه خواهد شد که مدل اکسلنت با قیمت 99 میلیون 900 و هزار تومان و مدل لاکچری با قیمت 93 میلیون و 900 هزار تومان عرضه می شود. مدل اکسلنت نسبت به مدل لاکچری آپشن های بیشتری از جمله سیستم پایداری، ایربگ های جانبی، سیستم روشن شدن اتوماتیک چراغ ها در شب و سنسور باران را دارد.»



تیگو 5 نسل جدید چگونه است؟

داخل کابین، مانند سایر خودروهای چینی سرشار از آپشن ها مختلفی است که شما برای داشتن آنها در خودروهای غیرچینی طبیعتا باید مبلغی بیش از 120 میلیون تومان بپردازید.

شما از دور با یک خودروی شاسی بلند جذاب مواجه می شوید که هرچه نزدیکتر می آیید به تفاوت این خودرو با نسل قبل بیشتر آشنا می شوید.

تیگو 5 جدید از نظر آپشن چیزی برای راننده کم نگذاشته، صندلی ها راحت، دید راننده مناسب، امکانات در دسترس و شتاب اولیه خودرو هم مناسب است.

اما در کنار تمام این محاسن باید این را هم گفت که خودرو در سر پیچ ها شاید شمایی را که با دیدن ظاهر و آپشن های فراوان قصد مقایسه آن با خودروهای 200 میلیونی را دارید را از این کار منصرف کند.

شتاب خودرو به نسبت قدرت موتور مناسب است اما صدای داخل کابین هم نکته ای است که شاید رانندگان وسواسی را ناراحت کند.

در مجموع این خودرو را با قیمت گذاری مناسب آن (زیر 100 میلیون تومان) می توانید خریداری کنید و به واقع امکانات یک خودروی 150 میلیونی را با آن تجربه کنید.

گفتنی است پیشرانه تیگو 5 جدید مانند نسل فعلی یک موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با بیشینه قدرت 139 اسب بخار بوده که  توان این موتور توسط گیربکس 7 سرعته تیپ ترونیک به چرخهای جلو منتقل خواهد شدوالبته مدیران خودرو برای چری تیگو 5 جدید مانند نسل قبلی گزینه جعبه دنده 5 سرعته دستی هم در نظر گرفته است.

نکته حایز اهمیت در تمام تست ها و مقایسه خودروها، بررسی خودرو در رنج قیمتی مشخص و هم تراز آن با خودروی های دیگر است و هرگز نمی شود از یک خودروی 100 میلیونی انتظار مقایسه و رقابت با خودرویی 150 میلیونی را داشت.




انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران