کد خبر : ۴۲۳۷
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۳
این روزها در شرایطی از عملکرد قطعه سازان در پسابرجام انتقاد شده و منتقدان از کاهلی آنها در تعریف مشارکت های جدید و همچنین عدم سرمایه گذاری صحبت به میان می آورند که به گفته رییس انجمن قطعه سازان، قراردادها و تفاهم نامه های مهمی پس از توافق هسته میان صنعت قطعه کشور و خارجی ها منعقد شده است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، رضا رضایی در پاسخ به اینکه آیا قطعه سازی نیز نفعی از برجام برده، می گوید: اتفاقا همین چند ماه پیش مشارکتی مهم میان برخی قطعه سازان داخلی و یکی از شرکت های قطعه ساز معروف (فروشیا فرانسه) شکل گرفت.

او با بیان اینکه  این شرکت گردش مالی حدودا 20 میلیارد دلاری داشته و با خودروسازانی مانند رنو و پژو و فولکس واگن همکاری دارد، می گوید:طبق قرارداد منعقد شده با فروشیا، قرار است اگزوز برخی محصولات جدید خودروسازی کشور را تامین کند. البته تامین صندلی برخی خودروهای حال و آینده داخلی نیز با این شرکت است.

رییس انجمن قطعه سازان در ادامه تاکید می کند:چنین اتفاقی نشان می دهد برجام توانسته تا حدی اثر خود را بر قطعه سازی کشور بگذارد، هرچند هنوز جا برای ورود شرکت های جدید و مشارکت هایی دیگر، بسیار زیاد است.

رضایی ادامه می دهد:مطمئن باشید قطعه سازی ایران با وجود مشارکت های بین المللی و در صورت حل مشکلات و رفع موانع، می تواند ضمن جذب تکنولوزی های جدید و تولید محصولاتی با کیفیت تر، به جایگاه مناسبی در صادرات دست پیدا کند.

گفته های رییس انجمن قطعه سازان در شرایطی است که در حال حاضر انتقادات زیادی از عملکرد شرکت های قطعه ساز کشور مبنی بر عدم سرمایه گذاری و همچنین استفاده نکردن از فرصت برجام،صورت می گیرد. از نظر منتقدان، قطعه سازان با وجود اوضاع مالی مناسبی که دارند، چندان میلی به سرمایه گذاری برای تحقیق و توسعه نداشته و بیشتر به دنبال امرار معاش از طریق تولید قطعات همین خودروهای بعضا قدیمی فعلی هستند.

هرچه هست، برجام فرصتی بزرگ برای احیای صنعت قطعه و ارتقای سطح کیفی آن به شمار می رود و بدون شک، آنها که استفاده نکنند، سال ها بعد جایی در زنجیره تامین صنعت خودرو کشور نخواهند داشت.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران