کد خبر : ۴۳۰۳
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۳
طبق آخرین آمار ارائه شده در مورد تولید خودروسازان طی سال 95، سه سازنده اصلی خودرو کشور، در مجموع 932 هزار و 257 دستگاه انواع محصول سواری را در 10 ماه امسال به تولید رسانده و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 5/ 43 درصد افزایش تیراژ را تجربه کردند.
به گزارش خبرنگار خودروکار،طبق آمار اعلامی، ایرانخودرو با تولید 515 هزار و 508 دستگاه محصول در 10ماه امسال، افزایشی 33 درصدی را تجربه کرده و سایپایی‌ها نیز که 257هزار و 473 دستگاه تیراژ داشته‌اند، رشدی 3/ 48 درصدی را به خود می‌بینند. از پارس‌خودرو نیز خبر می‌رسد که این شرکت تیراژ خود را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 7/ 78 درصد افزایش داده و به 159 هزار و 276 دستگاه رسانده است.

این آمار تنها به محصولات سواری سه خودروساز بزرگ کشور مربوط می شود، چه آنکه اگر آمار خودروسازان خصوصی و همچنین محصولات تجاری سبک و سنگین را نیز لحاظ کنیم، تیراژ صنعت خودرو کشور تا پایان دی ماه 95، به حدود یک میلیون و 90 هزار دستگاه رسیده است.
با این حساب، اگر خودروسازان داخلی بتوانند در دو ماه پایانی سال نیز روند رو به رشد خود را ادامه دهند، احتمال افزایش تیراژ به به بیش از یک میلیون و 200 هزار دستگاه بسیار محتمل است.

هرچند در صورت رسیدن به این تیراژ، باز هم صنعت خودرو ایران با رکورد سال 90 خود (تیراژ یک میلیون و 640 دستگاهی) فاصله فاحشی دارد، با این حال با تداوم این روند صعودی می توان در دو سه سال آینده به این رکورد دست یافت و حتی آن را شکست.
البته صعودی نگه داشتن تولید خودرو در کشور، مستلزم رعایت چند فاکتور مهم است که از جمله آنها می توان به ورود محصولات جدید به بازار داخل اشاره کرد. مطابق با قراردادها و تفاهم نامه هایی که میان خودروسازان ایرانی و خارجی به امضا رسیده، محصولات جدیدی از شرکت هایی مانند پژو و رنو و فولکس واگن و شاید فیات ایتالیا (این شرکت با ایران خودرو در حال مذاکره است)، روانه جاده ها و خیابان های کشور خواهند شد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران