کد خبر : ۴۳۱۶
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷
خودروکار بررسی کرد؛
سوزوکی ویتارا (Suzuki Vitara) سومین نسل از خودرویی است که از سال 1988 تا کنون در ژاپن، کانادا، لینارس، اندلس، اسپانیا ،اکوادور، آرژانتین و از سال۱۳۸۶ در ایران و با نام گراند ویتارا تولید شده‌است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، گرند ویتارا در کلاس SUVهای کوچک قرار دارد. این خودرو ۲دیفرانسیل بوده و با گیربکس‌های ۵ دنده دستی و ۴ دنده اتوماتیک عرضه می‌شود. حال در این گزارش قصد داریم به بررسی چهارمین نسل از گرند ویتارا  تحت نام vitara 1.6 GLX AT بپردازیم.



*مشخصات فنی نسل قبلی گرند ویتارا:


پیشرانه ی ۴سیلندر ۱۶سوپاپ

حجم موتور: ۲۳۹۳ سی‌سی

قدرت: ۱۶۹ اسب بخار

حداکثر سرعت: ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت

شتاب ۰ تا ۱۰۰: ۱۲٫۵ ثانیه

وزن خالص: ۱۵۶۷ کیلوگرم

حجم مخزن سوخت: ۶۶ لیتر

ویتارای عرضه‌شده توسط شرکت ایران خودروی خراسان ، از پیشرانه ۴  سیلندر بهره می‌بَرَد که از معایبش می‌توان به شتابگیری ضعیف اشاره کرد. سوزوکی ویتارا براساس آخرین گزارش ارزیابی کیفیت خودروهای ساخت داخل، توانسته با چهار ستاره، در میان سه خودروی با کیفیت ساخت داخل قرار بگیرد. از محاسن این خودرو می‌توان ایمنی بالا و امکانات و آپشن‌های مناسبش را نام برد.


*نگاهی به نسل چهارم سوزوکی ویتارا:

ویتارای تماما بروز شده تحت نام vitara 1.6 GLX AT،  نشان دهنده ی چهره ی ای مدرن از برند سوزوکی است. فروش ویتارای جدید  فقط با پیشرانه های بنزینی با حجم 1.6 لیتر و با جعبه دنده ی اتوماتیک و به صورت دو دیفرانسیل  در ترکیه آغاز شده است.

ویتارا در برخلاف سال های ابتدایی تولید و فروشش که زیاد با استقبال هم مواجه نشد، اکنون به رقیبی سر سخت برای دیگر خودرو های هم کلاس خود تبدیل شده است. از بارز ترین ویژگی های ظاهری آن، چه بیرونی و چه درونی، باید به بدنه ی دو رنگ و سیستم مولتی مدیا مطابق با آخرین تکنولوژی های روز اشاره کرد.



خطوط تیز در طراحی بدنه اولین نسل از سوزوکی ویتارا، در نسل دوم، جای خود را به طراحی ای نرم تر داد. ولی مجددا در نسل سوم شاهد بازگشت خطوط تیز در طراحی سوزوکی ویتارا بودیم. حال مجددا شاهد رعایت سنت نرم تر شدن طراحی بدنه سوزوکی ویتارا در نسل چهارم این شاسی بلند هستیم.



چراغ های جلو در مقایسه با نسل قبلی، عریض و نازک تر شده است. جلو پنجره از جنس کروم نیز در قیاس با مدل های سابق، عریض و گسترده تر است. در سپر جلو، ورودی هوای کوچکی برای هوا رسانی بهتر به موتور تعبیه شده و همچنین در گوشه های سپر جلو چراغ های روشنایی در روز از نوع LED  جای گرفته است.

تغییر بزرگ دیگری که در نسل جدید سوزوکی ویتارا دیده می شود مربوط به لاستیک یدکی است که درنسل های قبل به درب عقب خودرو متصل بود. در نسل جدید این لاستیک برداشته شده است.


طول خودرو و فاصله ی بین دو محور در ویتارای جدید به ترتیت 4175 و2500 میلی متر است و از این رو آن را در قد و قامت  پژو 2008 که دارای طول  4159 میلی متری و فاصله ی بین دو محور 2538 میلی متری است، دانسته اند.

نسل چهارم ویتارا در گزینه های موتورِ 1.6 لیتری اتمسفریک بنزینی، 1.4 لیتری توربو بنزینی و 1.6 لیتری توربو دیزل تولید می شود.

مدل دارای پیشرانه ی  1.4 لیتری توربو، توان تولید 140 اسب بخار قدرت را داراست و به صورت 2 دیفرانسیل و گیربکس اتومات عرضه می شود. پیشرانه ی 1.6 لیتری بنزینی نیز دارای قدرت 120 اسب بخاری بوده و به صورت تک دیفرانسیل و گیربکس دستی روانه ی بازار می شود. شتاب  مدل دارای پیشرانه ی 1.6 لیتری ، 13.2 ثانیه است.

قیمت پایه سوزوکی ویتارای جدید از 100 هزار لیره شروع می شود.



گزارشگر: فاضل سوری

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران