کد خبر : ۴۳۳۱
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳
خودروکار گزارش می دهد؛
شرکت خودروسازی رنو فرانسه در سال 1898 تاسیس شده و پس از سال ها فعالیت توانسته است شمار شرکت ها و دارایی های خود را در بسیاری کشورها گسترش داده و با شرکت های بزرگ دنیا قرارداد همکاری امضا کند.
به گزارش خبرنگار خودروکار؛ کارمندان، تامین کنندگان مالی، مشتری ها، شبکه های توزیع و غیره از جمله همکاران بیشماری هستند که این شرکت بزرگ خودروسازی در تمام کشورهای دنیا با آنها در ارتباط است.

سهم تامین کنندگان مالی ازدرآمد حاصل از فروش خودروها 57 درصد برآورد شده است، بنابراین حضور این تامین کنندگان در زمینه های فنی،مالی وتدارکات در فعالیت های شرکت تاثیرگذار است.

در سال 1994 و پس از عضویت خودروسازی رنو در بورس، شرکت خود را ملزم به اعلام اطلاعات پی در پی و شفاف کرده و با این کار روابط خود را با شرکا و تامین کنندگان مالی خود محکم تر کرده است. 

این شرکت همچنین برای پاسخ گویی به انتظارات سرمایه گذاران خود اقدام به برگزاری همایش هایی در زمینه تحلیل های مالی کرده است و این همایش ها و جلسات پس از هربار انتشار نتایج مالی شرکت برگزار میشود.در طول سال نیز مسئولان شرکت با سرمایه گذاران خود در داخل و خارج فرانسه دیدار و گفتگو می کنند.

از جمله نهادها و سازمان هایی که شرکت خودروسازی رنو با آنها در ارتباط است میتوان به شرکت های زیر اشاره کرد: 

در اولین قدم سازمان هایی را میتوان نام برد که فعالیت آنها در حیطه سازندگی جای می‌گیرد.سازمان هایی از جمله گروه خودروسازان فرانسوی،مجموعه ی خودروسازان اروپا و پلتفرم شبکه های خودروسازی از جمله نهادهایی هستند که شرکت رنو با انها در ارتباط مستقیم است.این خودروسازی بزرگ همچنین یکی از اعضای سازمان حمایت از شرکت های فرانسوی نیز هست.

از جمله روابط مهم این شرکت که به یکی از دغدغه های او نیز تبدیل شده است رابطه ی آن با مرکز توسعه حمل و نقل الکتریکی است.

شرکت خودروسازی رنو در کشورهای بسیاری مراکز تولید خودرو و تجهیزات راه اندازی کرده است.یکی از این شرکت ها در الجزایر و در شهر وهران یا اوران واقع شده و مرکز طراحی،تکنیک و کارخانه ی متحد رنو است.از بزرگ ترین قدم های پروژه صنعتی رنو در وهران الجزایر میتوان موارد زیر را نام برد:

ماه می 2012:امضای تفاهم نامه میان شرکت رنو با دولت الجزایر و توسعه ی یکی از شاخه های خودروسازی در الجزایر

19 دسامبر سال 2012:امضای پیمان فعالیت میان رنو و شرکت ملی خودروهای صنعتی و همچنین امضای تفاهم میان رنو و صندوق سرمایه گذاری ملی الجزایر با هدف تاسیس یک شرکت دوطرفه با همکاری رنو.طبق این قرارداد 49 درصد از سهم این شرکت متعلق به رنو،34 درصد متعلق به شرکت ملی خودروهای صنعتی و 17 درصد به صندوق سرمایه گذاری ملی الجزایر تعلق دارد.

31 ژانویه 2013:تاسیس شرکت تولید خودرو رنو الجزایر

25 دسامبر 2013:آغاز فعالیت های رنو در شهر وادتلیلات الجزایر

تفاهم نامه همکاری میان رنو و الجزایر با عنوان خودروسازی رنو الجزایر تفاهم مستحکمی است که منجر به آغاز تولید خودرو در جزایر شده و این کشور را به دومین بازار خودرو در الجزایر تبدیل کرده است.این شرکت سالانه 2500 خودرو تولید میکند و پیش بینی میشود تولید خود را به 75000 خودرو در سال نیز برساند.شرکت رنو 90 سال است که در الجزایر حضور دارد و در سال 2013 به عنوان  رهبر و نماینده واقعی بازار خودرو در الجزایر نیز شناخته شده است.

PPG تامین کننده مالی آینده در شرکت تولید خودرو رنو الجزایر عنوان شده است. شرکت صنایع PPG، یک شرکت آمریکایی فعال در حوزه رنگ، رزین‌های صنعتی، مواد شیمیایی، شیشه، تجهیزات اپتیک و فایبرگلاس است. قرار است این شرکت در زمینه رنگ خودرو این شرکت را تامین مالی کند.

به دنبال استراتژی جدید شرکت برای احداث خط جدید مونتاژ خودرو در واد تلیلات الجزایر،شرکت رنو الجزایر در حال بحث و تبادل نظر با تامین کننده های  جدیدی است که در داخل کشور قرار دارند.

پی پی جی یکی از شرکت های متخصص در تولید محصولات شیمیایی از جمله رنگ خودرو است و شرکت رنو الجزایر در آینده از آن به عنوان تامین کننده استفاده خواهد کرد.

یک سال پس از تاسیس شرکت رنو برزیل،شرکت دیگری در شهر کوریتیبا برزیل احداث و در سال 1998 احداث شد. فعالیت های عمده ی این شرکت به سه دسته تقسیم میشود:کارخانه ی تولید خودروهای خاص،کارخانه ی ساخت و تولید موتور خودرو و کارخانه ی تولید خودروهای سبک که در سال 200و با اتحاد خودروسازی نیسان به بهره برداری رسید.

کارخانه ی کوریتیبا در زمینه های ورق سازی،رنگ و مونتاژ خودرو قبل از توزیع آن در شبکه های خودروسازی رنو فعالیت میکند.از سال 1998 سالانه نزدیک به یک میلیون خودرو خاص و خودرو سبک در این خطوط تولید میشود.از سال 2013 این کارخانه سالانه 100000 خودرو مازاد تولید میکند و با داشتن توانایی در تولید پیش بینی میشود شمار تولید خودرو های مازاد را تا 380000 خودرو افزایش دهد.

یکی از مهمترین توافق های رنو را میتوان توافق آن با خودروسازی نیسان دانست.این توافق فراملیتی میان دو خودروساز بزرگ دنیا در سال 1999 به امضا رسید.حاصل این توافق تولید 8.3 میلیون خودرو در بیش از 200 کشور جهان در سال 2013 بوده است. این رقم یعنی از هر ده خودرو فروخته شده در دنیا یکی از آنها متعلق به این توافق تاریخی است.

در سال 2013 و با اعلام میزان تولید حاصل از این توافق دو طرف هدف خود را تولید 10 میلیون خودرو در سال 2016 اعلام کردند.توافق رنو و نیسان چهارمین تولید کننده خودرو در جهان را پدید آورد.

 رنو 43.4 درصد از سرمایه نیسان را در اختیار دارد و نیز 15 درصد از سرمایه رنو به خودروسازی نیسان تعلق دارد.این دو خودرو ساز بزرگ استراتژی برنده-برنده را در پیش گرفته و دنبال می کنند.

خودروسازی رنو-نیسان در پایان سال 2016 شرکت مایکروسافت وارد روابط جدیدی در زمینه تولید خودروهایی با قابلیت اتصال به اینترنت شده است.امروزه شرکت های خودروسازی بسیاری به دنبال استفاده از کامپیوتر و تکنولوژی های جدید در جهت تولید خودروهای متصل به اینترنت و یا خودروهای بدون راننده هستند.

26 سپتامبر 2016 نوبت به خودروسازی رنو-نیسان رسید و قراردادی میان آنها با شرکت مایکروسافت بسته شد که هدف آن توسعه ی  تکنولوژی در زمینه تولید خودروهای متصل به اینترنت بود.پیش بینی میشود حاصل این توافق تولید 10 خودرو بدون راننده و با بهره مندی از سیستم اتصال به اینترنت در سال 2020 باشد.

این گروه خودروسازی فرانسوی و ژاپنی همچنین قصد دارد برنامه هایی را که امکان ارتباط با شبکه های اجتماعی و محیط حرفه ای را برقرار میکند توسعه دهد.

شرکت رنو روسیه از دیگر شرکت هایی است که با همکاری رنو و روسیه در سال 1998 در شهر مسکواحداث شد.94.1 درصد از سهم این شرکت متعلق به رنو و 5.9 درصد به مسکو تعلق دارد. هدف شرکت خودروسازی رنوروسیه تولید و تجاری سازی خودروهای گروه رنو است.این شرکت در زیرمجموعه خود یک کارخانه ی مونتاژ خودرو دارد که به این شرکت امکان تولید 60000 خودرو در سال را میدهد. از سال 2009 توان تولید این شرکت به دو برابر افزایش یافته و به 160000 دستگاه خودرو در سال رسید.

از میان تامین کننده های مالی رنو مهمترین آنها را RCI بانک می‌دانند. این بانک تامین مالی فروش تمامی سری خودروهای تولید شده توسط رنو  در دنیا و خودروهای تولید شده توسط نیسان در اروپا و آمریکا را برعهده دارد.این بانک مسئولیت های بسیاری از جمله  تامین اعتبارات و تامین منابع جهت تولید خودروهای جدید را برعهده دارد.

از دیگر وظایف این بانک ارائه راه حل های مناسب و متمرکز کردن شرکت های زیر مجموعه رنو به فعالیت های خاص شان است.فعالیت مهم دیگر بانک RCA تامین مالی ذخایر و قطعاتی است به شبکه های اتحاد نیسان و رنو مربوط میشود. 


گزارش از: گلنوش محبعلی

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران