کد خبر : ۴۴۶۱
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۸
در شرایطی که انتظار می رفت طی چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران، سایپا و سیتروئن بالاخره قرارداد همکاری مشترک خود را امضا کنند، باز هم این اتفاق نیفتاد و حتی بر ابهامات آن افزوده شد.
به گزارش خبرنگار خودروکار،سایپا و سیتروئن ماه ها قبل تفاهم نامه همکاری مشترک خود را امضا و بنا بود این تفاهم نامه در جریان سفر مدیرعامل پژوسیتروئن به ایران طی پاییر امسال، به قرارداد تبدیل شود. این در حالی است که هنوز این اتفاق رخ نداده و مشخص نیست در نهایت این دو شرکت چه زمانی همکاری مشترک شان را آغاز خواهند کرد.

در این اوضاع گمان می رفت این دو خودروساز طی همایش چهارم، قرارداد همکاری مشترک خود را امضا کنند، با این حال نه مهدی جمالی مدیرعامل سایپا و نه لیندا جکسون مدیرعامل سیتروئن، هیچکدام تاریخ دقیقی در این مورد اعلام نکردند.

عجیب تر آنکه ظاهرا سیتروئن هنوز حتی بر سر اینکه کدام محصولاتش را راهی ایران خواهد کرد نیز به جمع بندی لازم نرسیده است. آن طور که مدیرعامل سیتروئن در حاشیه چهارمین همایش بین المللی خودرو اعلام کرد، این شرکت هنوز رسما نام محصولات مدنظر برای بازار ایران را اعلام نکرده است.

این گفته لیندا جکسون نشان می دهد تمام گزینه هایی که سایپایی ها طی  یک سال و نیم گذشته به عنوان محصولات سیتروئن در ایران رونمایی کرده اند، فعلا در حد گمانه زنی بوده و ورودشان به بازار خودرو کشور قطعی نیست.

حتی سیتروئن c4 نیز که در جریان همایش چهارم برای بار چندم رونمایی شد نیز فعلا گزینه وارداتی خودروساز فرانسوی به شمار می رود و مشخص نیست اصلا در سایپا تولید خواهد شد یا نه.

این بلاتکلیفی سیتروئن در ایران در حالی است که هموطنش پژو کار را با ایران خودرو آغاز کرده و به گفته مدیرعامل آن، اولین محصول تولیدی این شرکت تا قبل از نوروز رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران