کد خبر : ۴۴۹۹
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳
سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۲، سایپا ۱۳۱، تیبا، تیبا هاچ‌بک، ام‌وی‌ام S ۱۱۰، پژو پارس، سمند، پژو ۴۰۵، لیفان X۶۰ و ام‌وی‌ام ۵۵۰ همچنان در پایین‌ترین سطح کیفی قرار دارند.
به گزارش خودروکار، ماه گذشته گزارش داده شد که براساس ارزیابی‌ صورت گرفته از وضعیت کیفیت خودروهای تولیدی در آذر ماه امسال، ۱۱ مدل سواری داخلی به عنوان بی‌کیفیت‌ترین خودروها شناخته شده‌اند.

این خودروها شامل سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۲، سایپا ۱۳۱، تیبا و تیبا هاچ‌بک (از محصولات سایپا) ام‌وی‌امS ۱۱۰ و ام‌وی‌ام ۵۵۰ (از محصولات مدیران خودرو)، پژو پارس، سمند و پژو ۴۰۵ (از محصولات ایران خودرو) و لیفان X۶۰ (محصول کرمان موتور) بودند که تنها یک ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کرده‌اند.


در این شرایط گزارش جدید ارزیابی کیفیت خودروهای تولیدی در دی ماه امسال نیز نشان می‌دهد که همه خودروهای یاد شده همچنان جایگاه بی‌کیفیت‌ترین‌ها را حفظ کرده‌اند و با همان کیفیت نامناسب سابق تولید می‌شوند.


در این میان وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی نظارت بر کیفیت خودروهای داخلی واکنش رسمی به این گزارش‌ها نداشته است. البته پیش از این وزیر صنعت، معدن و تجارت چندین بار خواهان افزایش کیفیت خودروهای داخلی شده است.


شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران هر ماهه کیفیت خودروهای در حال تولید در خودروسازان داخلی را ارزیابی کرده و گزارش رده‌بندی کیفی این محصولات را به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال می‌کند.


در مدل ارزیابی کیفیت خودروهای داخلی، این محصولات بسته به کیفیت خود یک تا پنج ستاره دریافت می‌کنند. یک ستاره پایین‌ترین سطح کیفی و پنج ستاره بالاترین سطح کیفی را نشان می‌دهد.


منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران