کد خبر : ۴۵۰۸
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
«خودروکار» گزارش می دهد
سه مدل از خودروهای روسی اواز در نمایشگاه تهران به نمایش گذاشته شدند.
به گزارش خبرنگار خودروکار؛ از نکات قابل توجه در نمایشگاه حضور مدل پاتریوت از کمپانی روسی اواز است که توسط شرکت بازرگانی توان خودرو پا  به نمایشگاه تهران گذاشته اند. پاتریوت در سه مدل پاتریوت، پیکاپ و کارگو در نمایشگاه تهران حاضر شده است.


براساس آنچه که شرکت توان خودرو درباره این خودروهای گفته است؛ پاتریوت با شعار «قدرت و دیگر هیچ» پا به این نمایشگاه گذاشته است، مطابق با شرایط آب و هوایی ایران تولید شده و دارای  پیشرانه ای بسیار قدرتمند و کم مصرف بوده و کاملا مناسب رانندگی در مسیر های ناهموار است. پاتریوت از پیشرانه ای با حجم 2700 سی سی بهره می برد که توان تولید 128 اسب بخار و گشتاوری 210 نیوتون متر را داراست. انتقال قدرت از پاتریوت توسط جعبه دنده ای 5 سرعته و البته دستی به دو محور جلو و عقب منتقل می شود.

هر سه مدل پاتریوت، پیکاپ و کارگو دارای پیشرانه ای یکسان  هستند و فقط این کارایی و کلاس خودروست که در این سه مدل متفاوت است.

 
شرکت اواز (UAZ) شرکت خودروساز روسی است، که در شهر اولیانوفسک روسیه واقع شده و خودروهایSUV  ، اتوبوس و کامیون تولید می‌کند. این شرکت فعالیت خود را از سال 1941 آغاز کرده‌است و در حال حاضر از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت خودروسازی سولرس به‌ شمار می‌آید. این کمپانی  در دهه ی چهل قرن 20 میلادی به عنوان کمپانی سازنده ی خودرو های جنگی شناخته می شد.

در اواسط دهه1960 میلادی،  این کمپانی خودروی های پلیسی که به جیپ شباهت داشت را تولید می کرد. کمتر از یک دهه بعد، شرکت اواز خودروی آفرودی تحت نام UAZ 452 تولید کرد که  به خودرویی محبوب تبدیل شده و جایگزین جیپ آمریکا، لندرور انگلیس با قیمت پایین تر و امکاناتی مشابه شد.
 
نمایشگاه خودرو تهران از دیروز 26 بهمن رسما آغاز به کار کرد و به مدت 4 روز تا تاریخ 30 بهمن پذیرای علاقه مندان به خودرو است.

گزارشگر: فاضل سوری
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران