کد خبر : ۴۵۲۳
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۷
خودروکار گزارش می دهد؛
بازار خودرو ایران با وجود عرضه مدل های پلاک جدید، هنوز آن طور که باید، رونق نگرفته و نمایشگاه داران خودرو پایتخت چشم انتظار دو سه هفته پایانی سال برای بهبود هرچه بیشتر اوضاع فروش خود هستند. در حال حاضر جمع پلاک 96 ها در بازار خودرو جمع شده و هم ایران خودرو و هم سایپا و پارس خودرو محصولات پلاک جدید خود را عرضه کرده اند و از همین رو رونقی نسبی و البته نه چندان زیاد، نصیب بازار شده است.
به گزارش خبرنگار خودروکار،با توجه به آنکه سایپایی ها پس از ایران خودرو اقدام به عرضه مدل های پلاک جدید خود کردند، در حال حاضر میان خودروهای 95 و 96 آنها اختلاف قیمت نسبتا زیادی به چشم می آید‌ و در یک نمونه، ساندرو پلاک 96 دو میلیون تومان گران تر از مدل 95 خرید و فروش می شود.

این اتفاق (ایجاد فاصله قیمتی میان خودروهای پلاک جدید و قدیم) چند هفته پیش برای محصولات ایران خودرو نیز رخ داد، اما رفته رفته با توجه به افزایش عرضه و کمرنگ شدن جو خرید، در حال حاضر فاصله ای منطقی تر میان قیمت آنها به چشم می آید.به گفته فعالان بازار، با افزایش عرضه از سوی سایپا، محصولات پلاک 96 این شرکت نیز فاصله قیمتی خود را با مدل های 95 کم خواهند کرد.

اما نگاهی می اندازیم به قیمت برخی خودروهای پر فروش داخلی، تا مشخص شود آیا طی هفته جاری با نوسان قیمت روبرو شده اند یا نه. در این بین، پژو 206 ها بدون تغییری خاص، به ترتیب 38 میلیون تومان و 38 میلیون و 400 هزار تومان خرید و فروش می شوند. همچنین پژو 405 نیز بی آنکه تغییری کرده باشد، در حال حاضر 30 میلیون و 200 هزار تومان قیمت دارد.

از بازار سمند نیز خبر می رسد این محصول در مدل EF7 قیمتی برابر با 31 میلیون و 700 هزار تومان دارد و این یعنی قیمت آن تغییری را در مقایسه با هفته گذشته به خود ندیده است.
اما بشنویم از پرایدها که روند افزایش قیمت مدل های 96 آنها، طی هفته جاری متوقف شده است. بر این اساس، پراید 131 هم اکنون 21 میلیون و 300 هزار تومان خرید و فروش می شود و مدل 111 نیز 21 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد. همچنین پراید 132 هم 21 میلیون و 400 هزار تومان به فروش می رود.

از سوی دیگر اما تندر-90 پارس خودرو هم که حدود 800 هزار تومان به قیمت مدل 96 آن در مقایسه با مدل 95 این محصول افزوده شده، در حال حاضر 41 میلیون و 200 هزار تومان خرید و فروش می شود. پارس تندر هم با قیمتی معادل 41 میلیون و 800 هزار تومان قابل خرید است و برای تندر اتومات نیز باید 48 میلیون و 500 هزار تومان دست به جیب شد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران