کد خبر : ۴۵۳۵
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
خودروکار گزارش می دهد؛
خودرو های مسابقه ای شرکت های پژو ، ام جی و هیوندای مهمانان ویژه ی نمایشگاه خودرو تهران هستند تا نمایشگاه امسال اندکی رنگ و بوی مسابقات اتوموبیل رانی را نیز به خود گرفته باشد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، در نمایشگاه خودرو تهران برخی شرکت ها علاوه بر جدید ترین محصولات خود، مدل های مختص مسابقات اتوموبیل رانی  را نیز در معرض نمایش قرار داده اند. از این شرکت ها باید به پژو، ام جی و هیوندای اشاره کرد.


Peugeot 2008 DKR 
 
در محل نمایش محصولات گروه صنعتی ایران خودرو، بخش مربوط به شرکت پژو، این قهرمان مسابقات داکار 2016 است که بیش از هر خودروی دیگری جلب توجه می کند. Peugeot 2008 DKR  خودرویی است که شرکت پژو سرانجام پس از 25 سال در سال 2015 میلادی از آن در مسابقات داکار استفاده کرد و سال گذشته بود که  پژو با یک راننده کهنه‌کار به نام استفان پترهنسل و کمک‌راننده جین پاول کوترت موفق به قهرمانی در داکار 2016 شد.

Peugeot 2008 DKR از مدل 2008 معمولی الهام گرفته و خودرویی تک دیفرانسیل با تکنولوژی Grip control است که می تواند بر چالش‌های مسیرهای دشوار داکار فائق شود.



Hyundai veloster
 
هیوندای همیشه مدلی منحصر به فرد برای شرکت در مسابقات رالی قهرمانی جهان دارد. یکی از انتخاب های  همیشگی هیوندای برای رالی قهرمانی جهان، مدل  Veloster بوده است. اما مشکل اینجا بود که یکی از شرایط شرکت در رالی قهرمانی جهان این است که خودروهایی مجاز به شرکت هستند که دست کم سالانه 3500 دستگاه از آن‌ها تولید شوند و به تولید انبوه برسند.

به همین سبب هیوندای دست به تولید انبوه این خودرو زد تا رویای حضور ولستر در رالی قهرمانی جهان را برای خودش ممکن سازد.

هیوندای به هدف خود رسید و سال گذشته ولستر نماینده ی هیوندای در رالی قهرمانی جهان بود. حال هیوندای ولستر میهمان  نمایشگاه خودرو تهران است که پس از 11 سال مجددا در حال برگزاری است.

همچنین هیوندای اولین سازنده ای است که ماشین نهایی خود را برای فصل 2017 رالی قهرمانی جهان، با عنوان  i20 کوپه WRCC رونمایی کرده است.


حضور قهرمان مسابقات BTCC  در محل نمایش محصولات شرکت ام جی
 
شرکت ام جی در کنار محصولات جدید خود،  مدل  MG 6که موفق به قهرمانی در مسیرهای مرطوب مسابقات BTCC شده را نیز در معرض دید قرار داده است.

ام‌جی نام یک شرکت سازنده خودروهای اسپرت بریتانیایی بود که در سال ۱۹۲۴ تاسیس شده است.

این شرکت مالکان فراوانی داشته که آخرین آنها شرکت چینی Nanjing Automobile بود که سهام آنرا در سال 2005 خرید. البته خود این شرکت چینی هم سال 2007 توسط شرکت صنایع خودروسازی شانگهای یا اصطلاحا SAIC خریداری شد و تا به امروز نیز MG تحت مدیریت آن درحال فعالیت است.

حال اگر تا تاریخ 30 بهمن به مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب مراجعه کنید، این فرصت را خواهید داشت که از نزدیک  نظاره گر این سه خودروی مسابقه  ای معروف باشید.




گفتنی است در این نمایشگاه رنو نیز اسپرت ترین محصول خود یعنی RS01  را به نمایشگاه آورده بود اما این خودرو هنوزدر هیچ مسابقه ای شرکت نکرده است.


گزارشگر: فاضل سوری

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران