کد خبر : ۴۵۴۸
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰
معاون اجرایی رییس جمهور
معاون اجرایی رئیس جمهوری با اشاره به این که در شروع فعالیت دولت با یک بحران در وضعیت کیفیت بنزین و گازوییل مواجه بودیم اعلام کرد که امروز به ویژه در کلان شهرها شرایط مطلوبی از نظر کیفی در تولید بنزین و گازوییل وجود دارد و در آینده نزدیک با ا فزایش تولید می‌توانیم به صادر کننده این محصولات تبدیل شویم.
به گزارش خودروکار، محمد شریعتمداری در حاشیه بازید از سازمان ملی استاندارد اظهارکرد: شروع فعالیت دولت با یک بحران در زمینه کیفت بنزین مواجه بودیم و بخش عمده‌ای از بنزین تولید شده و توزیع شده در کشور به دلیل تحریم‌های ظالمانه درشرایط مطلوبی به سر نمی‌برد و برخی از تولیدات بنزین تحت عنوان بنزین شیمیایی در بین مردم نام گرفته بود که به ویژه در کلان شهرها موجب بالا رفتن میزان سمومی می‌شد که برای سلامت مردم مضر بود.

وی افزود :‌طی سالهای گذشته با تلاش‌های انجام گرفته در وزارت نفت و سازمان ملی استاندارد  بخش عمده‌ای از تولید بنزین در کشور به سمت بنزین یورو ۴ سوق داده شد به گونه ای که در پالایشگاه شازند که بخش عمده‌ای تولید بنزین را انجام می‌دهد بنزین یورو ۴ تولید می‌شود و با آمدن پالایشگاه تازه تاسیس خلیج فارس شاهد تکمیل زنجیره تولید هستیم و دیگر بنزینی غیر از بنزین یورو ۴ تولید نخواهیم کرد.

شریعتمداری با بیان  اینکه با ادامه این روند امکان صارات فراهم خواهد شد گفت‌: ‌در صادرات گازوییل نیز امروز نه تنها کیفیت تولید این فراورده نفتی افزایش یافته بلکه بالغ بر ۲۰ میلیون لیتر مازاد بر مصرف وجود دارد که آماده  عرضه به بازارهای جهانی است. چرا که سازمان ملی استاندارد با نمونه‌ گیریهایی که انجام داده به این نتیجه رسیدیم که وضیعت بسیار مطلوبی در تولید بنزین و گازوییل به ویژه در کلان ‌شهرها وجود دارد.

معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: ادعا نمی‌کنیم که هیج تخلفی نیست و همه المان‌های مربوط به استانداردسازی تولید بنزین، گازوییل و سایر فراورده‌های نفتی به صورت کامل رعایت می‌شود، اما می‌توان گفت که بنزین استاندارد و قابل قبول مردم به ویژه در کلان شهرها  که وجود پدیده وارونگی  و میزان آلاینده‌سازهای فراوان ثابت و متحرک بیشتر است، در دسترس قرار دارد و در کلان‌شهرها که چنین عواملی می‌تواند بر وخامت زیست محیطی و آب و هوایی بیفزاید کنترل شدیدتر است.

 انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران