کد خبر : ۴۵۶۰
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
از سوی بیمه ایران انجام شد
براساس تصویب مجمع صندوق تامین خسارت‌های بدنی، جریمه تاخیر در صدور بیمه شخص ثالث برای موتورسیکلت‌ها بخشیده شده است. در همین راستا بیمه ایران فراخوانی داده و گفته واحدهای اجرایی این بیمه از اول اسفند ماه آماده اجرای طرح ملی بخشودگی جرایم دیرکرد هستند.
به گزارش خودروکار، چندی پیش  بیمه مرکزی  اعلام کرد کرد که شرکت‌های بیمه مکلف شده‌اند که از تاریخ یکم تا ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ نسبت به اعطای بخشودگی معادل ۱۰۰ درصد مبلغ جریمه موضوع بند (ب) ماده ۲۴ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه مصوب سال ۱۳۹۵ به بیمه نامه شخص ثالث برای موتورسیکلت‌های فاقد بیمه نامه اقدام کنند. 

در همین راستا بیمه ایران نیز فراخوانی داده و واحدهای اجرایی و شبکه فروش اش را در سراسر کشور آماده کرده تا از نخستین روز اسفند ۹۵ آماده اجرای طرح ملی بخشودگی ۱۰۰ درصد جرایم دیرکرد موتورسیکلت های فاقد بیمه نامه باشند.

مدیر بیمه های اتومبیل بیمه ایران در این مورد گفت: در پی مصوبه مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده صندوق تامین خسارت های بدنی مبنی بر بخشودگی معادل ۱۰۰ درصد مبلغ جریمه موضوع بند (ب) ماده ۲۴ قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه  مصوبه سال ۱۳۹۵برای موتور سیکلت های فاقد بیمه نامه شخص ثالث و اعلام آن از سوی بیمه مرکزی ایران به شرکت های بیمه، شرکت سهامی بیمه ایران بلافاصله با تعریف موضوع  در سیستم نرم افزاری شرکت آماده اجرای طرح در سراسر کشور شد.


فراشیانی با اشاره به اینکه بیمه ایران به عنوان راهبر بازار به همراه دیگر شرکتهای بیمه مکلفند این طرح را در بازه زمانی یکم تا ۳۰ اسفند ۹۵ به اجرا گذارند، ادامه داد : به تمامی مالکان و دارندگان موتورسیکلت های فاقد بیمه نامه در سراسر کشور توصیه می کنیم با مراجعه به واحدهای اجرایی و شبکه فروش بیمه ایران از این فرصت طلایی یک ماهه برای استفاده از این بخشودگی و دریافت بیمه نامه شخص ثالث استفاده کنند.

فراشیانی افزود : طبق آخرین آمار موجود، هم اکنون ۱۰ میلیون دستگاه موتور سیکلت در کشور تردد دارند که فقط ۱۰ درصد آنها بیمه نامه دارند و متاسفانه ۹۰ درصد فاقد بیمه نامه اند.

وی با استناد به آمار ۱۰ ماهه بیمه ایران اضافه کرد : در این مدت معادل ۱۶ هزار و ۷۰۰ فقره ثبت اعلام خسارت سوانح موتور سیکلت در بیمه ایران داشته ایم که بر اساس آن مبلغ ۵۲۱ میلیارد تومان خسارت جانی پرداخت شده است.

مدیر بیمه های اتومبیل بیمه ایران با اشاره به اینکه آسیب شناسی ها و بررسی های دقیق کارشناسی نشان داده است که بخش عمده ای از عدم استقبال مالکان موتورسیکلت از خرید بیمه نامه شخص ثالث به دلیل آن بوده که مجموع مبلغ حق بیمه و جرایمه دیرکرد آن اغلب از ارزش خود موتورسیکلت فراتر بوده است، گفت: اجرای طرح بخشودگی جرایم دیرکرد موتورسیکلت های فاقد بیمه نامه انگیزه مناسبی را فراهم آورده است تا مالکان این وسیله حادثه ساز و پرخطر در مهلت مقرر یک ماهه اسفند امسال پوشش بیمه ای مناسب را برای ایجاد اطمینان و آرامش برای خود و جامعه فراهم آورند.


منبع: ایسنا
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران