کد خبر : ۴۵۶۱
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
خودروکار بررسی کرد؛
آستون مارتین ادعای بزرگی درباره ی عملکرد ابر خودروی خود کرده است. خودرویی که با همکاری تیم F1 ردبول ساخته شده است که آن را با نام AM-RB001 می شناسند. خودرویی که گفته می شود می تواند به سرعت یک خودروی مسابقه ای F1 برسد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، پس از رونمایی از شکل و ظاهر این خودرو ، حالا حتی می دانیم که چه کسانی روی ساخت این هیولا کار می کنند. آن ها حتی نام شرکت قطعات استفاده شده را هم اعلام کرده اند.

در اینجا لیستی از نام کمپانی هایی داریم که به رویای آدریَن نِوِی ، طراح این ابر خودرو زندگی بخشیده اند.


موتور : کاسوورث



کمپانی بزرگ و نام آشنای بریتانیایی در صنعت موتور سازی، وظیفه ی عملکرد قلب AM-RB001 را بر عهده دارد. یک موتور 6.5 لیتری V12  که بنابر گفته ی آستون مارتین، این موتور قوی ترین موتور احتراق داخلی می باشد که استاندارد های جاده ای را رعایت کرده است.
 
کاسوورث با علم بر چگونگی عملکرد نیروی محرکه ی موتور 3 لیتری فورد مسابقات WRC ، موتور آستون مارتین را تهیه کرده است.


جعبه دنده : ریکاردو



این خودرو از یک جعبه دنده ی 7 سرعته که بر پشت فرمان تعبیه شده استفاده می کند که باید به حدی نرم عمل کند تا کوچکترین انحرافی برای نیروی تعبیه شده نداشته باشد و همچنین بتواند به رساندن قدرت خودرو به 1000 اسب بخار نیز کمک کند. طراحی و ساخت این جعبه دنده ی سفارشی را ریکاردو بر عهده گرفته است ؛ شرکتی که قبلا جعبه دنده ی 6 سرعته ی فورد GT را ساخته بود . همچنین ریکاردو، تامین جعبه دنده ی مکلارن 3.8 لیتری بی_توربوی V8 را در کارنامه ی خود دارا است.


باتری هیبریدی : ریماچ



این مدل از آستون مارتین تماما بریتانیایی نیست ؛ ریماچ یک کمپانی کروات است که در زمینه ی تجهیزات خودروهای الکتریکی کار می کند.  ممکن است شما خودروهای الکتریکی را در مسابقات فرمول E دیده باشید ؛ این خودرو ها محصول تفکر و دانش ریماچ هستند. ریماچ اکنون سامانه ی موتور الکتریکی کمکی کم وزن را برای آستون مارتین 001 فراهم می کند.


شاسی : مالتی مک




ساخت هسته ی اصلی این خودرو را ، کمپانی کانادایی مالتی مک با استفاده از پوشش فیبر کربن به دست گرفته است. آستون مارتین به خوبی می داند که مالتی مک کار خود را خوب انجام می دهد، چون قبلا در پروژه ی ONE-77 با آنها همکاری داشتند و خودشان را به آستون مارتین، ثابت کردند.


اجزای دیگر :


آلکون از متخصصان سامانه ی ترمز خودرو های مسابقه ای، وظیفه ی نگه داشتن سرکش ترین آستون مارتین تاریخ را با کمک دیسک ترمز های سرامیکِ کربن بر عهده دارد. آلکون سامانه ی توقف پژو  308GTI را در کارنامه ی خود دارد.

بوش که خود نامی پر آوازه و آشنا در صنعت الکترونیک دارد، تمامی قطعات الکترونیکی 001 را از قلب موتور تا سیستم چک کردن الکترونیکی خودرو را فراهم می کند.

در آخر هم یک کمپانی بریتانیایی با نام وایپَک، مسئولیت ساخت چراغ های LED جلو و همچنین نورهای جانبی را قبول کرده است !



مترجم خودروکار: سپهرگودرزی
منبع : topgear

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران