کد خبر : ۴۵۶۳
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
خودروکار گزارش می دهد؛
سری سوپر خودروی مکلارن که آن را با اسم 650s می شناسیم، درحال تغییر پیشرانه است. مکلارن موتور 3.8 لیتری خود را با یک موتور 4 لیتری V8 بی_توربو تعویض کرده است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، مکلارن اعلام کرده است که موتور V8 این خودرو، توانایی این را دارد که در 7.8 ثانیه، خودرو را از حالت سکون از جای بکند و به سرعت 200 کیلومتر برساند.

این عدد کمی تعجب برانگیز است! چرا که این آمار نیم ثانیه سریع تر از فراری 488gtb و نیم ثانیه کندتر از نسخه ی اصلی 4 توربوی دو دیفرانسیل بوگاتی ویرون است. این در حالی است که مکلارن 675LT این مسافت  را در 7.9 ثانیه طی می کند.


باید بگوییم به طرزی باورنکردنی این خودرو سریع است. مکلارن تاکید کرده است که این موتور توربو، اشکالات نسخه ی قبلی را تا حدی کاهش داده است. از ظواهر پیداست که موتور جدید مکلارن، موتور V8 3.9 لیتری به همراه توربوی دوقلوی فراری 488gtb را به شکل عجیبی پشت سر گذاشته است.

تمامی عملکرد این خودرو همین نبوده ؛ وقتی عملکرد توربوی این خودرو آزاد می شود ، چراغ های مخصوصی به رنگ قرمز در آن فعال میشود که توجه زیادی را به خود جلب می کند.

می توان این نتیجه را گرفت که صدای 650S نیز بیشتر شده است ؛ این در حالی است که مکلارن تا الان حرفی در مورد صدای خودرو نزده است، اما با توجه به اگزوز که با طراحی متفاوتی صدایی هارمونیک تر و خشن تری را نسبت به سری قدیمی تر خودش تولید می کنند و همچنین موتور قدرتمندتر نسبت به سری قبلی خودش ، می توان این نتیجه را گرفت که صدای 650S هم به طور چشم گیری تغییر کرده است.

حجم بیشتر ، صدای بیشتر و سرعت بیشتر ؛ باید منتظر ماند تا ببینیم که آیا 650S در موتور شوی ژنو رونمایی میشود یا خیر ؟!


مترجم خودروکار: سپهر گودرزی
منبع: topgear

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران