کد خبر : ۴۵۶۵
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴
خودروکار گزارش می دهد؛
حضور شورآفرین خودرو های سبز و فاقد آلایندگی در نمایشگاه خودور تهران با استقبال بازدیدکنندگان همراه شده است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، در نمایشگاه خودرو تهران علاوه بر خودرو های بنزینی و یا به عبارت بهتر خودرو های دارای سوخت فسیلی، خودرو های سبز نیز حضور دارند که با استقبال پرشور بازدیدکنندگان از نمایشگاه همراه شده است.

در نمایشگاه خودرو در حال برگزاری تهران، کمپانی های MG، رنو، BYD و تویوتا خودرو های تمامی برقی و هیبریدی خود را نیز در معرض دید علاقه مندان به خودرو گذاشته اند.


شرکت رنو با دو مدل تمام برقی «ZOE» و «Fluence» پا به نمایشگاه تهران گذاشته است.




 BYD-کمپانی تازه پا گذاشته به بازار ایران- نیز مدل تمام برقی e6 را در به نمایش گذاشته است. 


تویوتا پریوس هیبریدی نیز که فروشش در ایران با استقبال مردم همراه بوده، به نمایندگی از هیبریدی تویوتا در نمایشگاه تهران  حسابی نظر بازدید کنندگان را معطوف خود کرده است.

به گفته فرزاد صالحی، مدیر بازاریابی ایرتویا(نماینده رسمی تویوتا در ایران) استقبال از خودروی پریوس در بازار ایران به قدری چشمگیر بود که حتی مدیران تویوتا هم استقبال اینچنینی از این محصوا در ایران را نداشتند.


بحث حضور خودروهای برقی و هیبریدی در ایران این روزها داغ تر از قبل شده اما هنوز مشخص نیست دولت چه برنامه‌ای برای حمایت از گسترش استفاده از این مدل خودروها در کشور دارد، و لازمه ی ترغیب مشتریان به استفاده از خودروهای برقی و هیبریدی، ایجاد زیرساخت‌های لازم از جمله ایستگاه‌های شارژ است که در حال حاضر در ایران هیچ اقدامی در این باره صورت نگرفته است.

در اولین سمپوزیوم خودروهای برقی و هیبریدی که به همت ستاد حمل و نقل و سوخت و با همکاری سازمان محیط زیست و مجموعه های دیگر در خرداد ماه 94 برگزار شد، دیارخودرو به عنوان اولین و تنها تولید کننده خودروهای تمام معرفی شده بود. 

دیارخودرو در زمستان سال 93 از نخستین خودرو برقی کشور به دست رییس سازمان حفاظت از محیط زیست و معاون رییس جمهور رونمایی و خط تولید این خودرو را در اردیبهشت 94 در محل کارخانه خود افتتاح نمود. 

در پایان این سمپوزیوم خودروهای برقی شرکت دیارخودرو مورد استقبال متخصصان، کارشناسان و خبرنگاران صنعت خودرو قرار گرفت و مقرر شد با حمایت دولت و سازمان های ذیربط، از مدل سابرینا برقی که اخیرا مورد تایید سازمان تاکسیرانی کشور نیز قرار گرفته است در این ناوگان بهره برداری گردد اما اکنون پس از گذشت 2 سال هنوز هیچ خبری دراین باره شنیده نمی شود!

حال این حضور پر شور مردم در نمایشگاه خودرو تهران علی الخصوص بازید گسترده آنها از خودرو های هیبریدی و تمام برقی حاضر در نمایشگاه از علاقه آنها به استفاده از این خودرو های دوست دار محیط زیست حکایت دارد. و بایستی دید که استفاده از این خودرو ها در ایران چه زمانی محقق خواهد شد.

گزارش از: فاضل سوری

انتهای پیام/

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران