کد خبر : ۴۵۸۱
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
خودروکار گزارش می دهد؛
شرکت خودروساز هندوستان موتورز در ازای دریافت مبلغ 12 میلیون دلار، امتیاز نام یکی از مدل های معروف خود تحت نام «امپاسادور» که به معنی سفیر است را به کمپانی فرانسوی پژو واگذار کرد.
یه گزارش خبرنگار خودروکار، خودروی سفیر؛ بر پایه خودرو های نسل سوم شرکت بریتانیایی موریس موتورز که در سال 1954 میلادی تولید می شد، ساخته شده است. خودرو های سفیر در کشور هندوستان عمومأ به‌عنوان تاکسی و لیموزین‌های دولتی، مورد استفاده قرار می‌گرفتند.
 
سفیر به مدت 30 سال یکی از پرفروش ترین مدل های خودور در هندوستان به شمار می آمد و پس از آن بود که شرکت پژو که مدت طولانی ای منتظر تصاحب بازار هندوستان بود، در هندوستان سرمایه گذاری کرد و به اولین خودرو ساز خارجی هندوستان تبدیل شد. حال خبر ها از خرید نام این رقیب سنتی، توسط پژو به مبلغ 12 میلیون دلار حکایت دارد.


در مورد شرکت هندوستان موتورز (Hindustan Motors) باید افزود که شرکت خودروسازی هندی است، که بخشی از گروه صنعتی سی‌کی بیرلا به‌شمار می‌آید.

این شرکت پیش از ظهور شرکت ماروتی سوزوکی، بزرگترین شرکت خودروسازی هند بود و شهرتش به خاطر خودروی مدل سفیر است. شرکت هندوستان موتورز یکی از سه خودروساز اصلی هند است که در سال 1942 تاسیس شد.


مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع: otohaber.com.tr

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران