کد خبر : ۴۵۹۸
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۶
خودروکار بررسی کرد؛
وزیر صنعت،معدن و تجارت در حالی از معرفی عاملان کمپین سال گذشته بر علیه صنعت خودرو و اهداف سیاسی آنها صحبت به میان آورده که حتی با قبول سیاسی بودن این کمپین، باز هم نمی توان از ضعف های بزرگ خودروسازی کشور غافل بود و اعتراضات مشتریان را نادیده گرفت.
به گزارش خبرنگار خودروکار، محمدرضا نعمت زاده دیروز عنوان کرد که تشکیل دهندگان "کمپین خرید خودرو صفر ممنوع" با اهداف انتخاباتی اقدام به تشکیل چنین کمپینی کرده اند. این گفته وزیر صنعت، در واقع به این معناست که از نظر او، کمپین پر حاشیه سال گذشته و اعتراضات به سطح کمی و کیفی پایین خودروهای داخلی، مردمی نبوده است.

این در حالی است که چه کمپین موردنظر مردمی بوده و چه نبوده باشد، نمی توان روی مشکلات کمی و کیفی خودروسازی ایران سرپوش گذاشت و مشتریان ناراضی و پر دغدغه را آرام کرد. 

بر کسی پوشیده نیست که خودروسازی کشور به دلایل مختلف نتوانسته چه در بعد کیفی و چه از جنبه ارائه خدمات پس از فروش، مشتریان را راضی نگه دارد و این یعنی، کمپینی غیر رسمی در جامعه ایران بر علیه خودروهای داخلی وجود دارد.

این کمپین غیر رسمی حرفش این است که خودروهای داخلی باید از یک حداقل کیفی برخوردار باشند تا حداقل بلافاصله پس از خروج از نمایندگی و تحویل به مشتری، راهی تعمیرگاه نشوند.

حرف دیگر این کمپین این است که مشتری ایرانی هم حق دارد خودرو با کیفیت سوار شود و خدمات پس از فروش مناسب دریافت کند، درست مانند دیگر خریداران خودرو در دنیا.

هرچند تشویق مشتریان به نخریدن کالاهای داخلی به خصوص خودرو که سهم قابل توجهی در رشد اقتصادی و اشتغال کشور دارد، پذیرفتنی نبوده و جای دفاع ندارد، با این حال خود مسئولان وزارت صنعت و خودروسازان نیز می دانند ایرانی ها از سطح کمی و کیفی خودروهای داخلی رضایت ندارند.

بنابراین وزارت صنعت،معدن و تجارت و شرکت های خودروساز داخلی بهتر است به جای ریشه یابی کمپین سال گذشته، به کمپین واقعی و حرف های آن توجه کرده و راهی برای افزایش رضایتمندی مشتریان در حوزه هایی مانند کیفیت و خدمات پس از فروش بیابند. بدون شک اگر خودروسازی ایران با توجه به فرصتی که برجام در اختیارش قرار داده، به سمت بهبود کمی و کیفی برود، ضمن مقابله با کمپین های رسمی، کمپین اصلی در جامعه را علیه خود، رفته رفته تضعیف خواهد کرد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران