کد خبر : ۴۶۰۸
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱
خودروکار بررسی می کند؛
آیا درباره ی وجه تسمیه ی برند های دنیای خودرو اطلاعاتی دارید؟ در چند گزارش قصد داریم به بررسی وجه تسمیه برند های معروف خودرو و بیان معانی آنها بپردازیم.
به گزارش خبرنگار خودروکار، در چند گزارش قصد داریم به بررسی وجه تسمیه برند های معروف خودرو و بیان معانی آنها بپردازیم که بخش سوم آن را در ادامه می خوانید.


1. سوزوکی (Suzuki): نام این کمپانی نیز همچون اکثر کمپانی های دنیای خودرو برگفته از نام بنیانگذارش « میچیو سوزوکی» است.



2. مازرتی (Maserati): این شرکت لوکس ایتالیایی، توسط برادران مازراتی (آلفیری، بیندو، کارلو، اتوره، ارنستو) در سال 1914 در بولونیا تأسیس شده است.





3. فراری (Ferrari): نام این شرکت مشهور ایتالیایی، از مؤسس خود، صنعتگر معروف « انزو فراری نشأت گرفته است. لازم به ‌ذکر است که فعالیت های این کمپانی، ابتدا در زمینه ی طراحی و ساخت خودرو های مسابقه ای متمرکز بوده است.



4. لانچیا (Lancia) : لانچیا، کمپانی خودروساز ایتالیایی است که در سال 1969 توسط  «وینچنزو لانچیا» پایه گذاری و بعد ها توسط کمپانی فیات خریداری شد.






5. بوگاتی (Bugatti): نام این شرکت خودروساز لوکس فرانسوی ، از صنعتگر نابغه ایتالیایی اتوره بوگاتی  گرفته شده است.



6. لامبورگینی (Lamborghini): نام این شرکت ایتالیایی مشهور و سازنده ی خودرو های مسابقه ای، برگرفته  از بنیان گذارش «فروچیو لامبورگینی» است.





7. رنو (Renault): این شرکت فرانسوی توسط برادران رنو (لوئی، مارسل، فرناند ) تاسیس شده است.




8. پژو (Peugeot):  کمپانی فرانسوی پژو در ابتدا به عنوان شرکتی که سازنده ی آسیاب های قهوه و دوچرخه بود، آغاز به کار کرد و نامش هم  نشأت گرفته از مؤسس آن «امیل پژو» است.



9. تویوتا (Toyota): نام این برند خودرو از موسس خود «کیچیرو تویودا» گرفته شد و بعد ها به «تویوتا» که نام امروزی این کمپانی است تبدیل شده است.




10. سیتروئن (Citroën): نام این شرکت برگرفته  از مؤسس خود، صنعتگر مشهور فرانسوی «آندره گوستاوو سیتروئن» است.



11. کرایسلر (Chrysler): این خودروساز امریکایی نیز نام خود را از مؤسس خود «والتر کرایسلر» گرفته است.



12. داج (Dodge): شرکت خودروسازی آمریکایی است که در سال ۱۹۰۰ توسط «جان فرانسیس داج» و «هوراس الجین داج» تاسیس شد. این شرکت امروزه از زیرمجموعه‌های شرکت خودروسازی کرایسلر به‌شمار می‌آید.



13. بیوک (Buick): یکی دیگر از کمپانی های خودرو ساز امریکایی است که در سال ۱۸۹۹ توسط «دیوید دانبار بیوک» در شهردیترویت، تاسیس شد و هم‌اکنون نیز از شرکت‌های زیرمجموعه کمپانی جنرال موتورز به‌شمار می‌آید.





14. هامر ( hummer): شرکت خودرو سازآمریکایی و در مالکیت جنرال موتورز است که در زمینه ساخت خودروهای بیابانی فعالیت می‌کند. خودروی این کمپانی بیشتر در ارتش امریکا  مورد استفاده قرار می گیرد.

نام این کمپانی به معنی «همهمه‌ کننده» است. در اصل هامر به هر چیز فعال و پر جنب و جوش اطلاق می شود. اغلب او را با تلفظ غلط هَمر صدا می‌زنند.


15. لندرور (Land Rover) : این شرکت خودروسازی بریتانیایی به جهت ساخت خودروهای چهارچرخ محرک، مشهور  است. و در پی ورشکستگی کمپانی Rover، از سال 2008 میلادی است که به کمپانی  هندی« تاتا موتورز» واگذار شده است.



مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع: otomobil.haber7.com

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران