کد خبر : ۴۶۴۲
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: ظرف دو سال آینده 3هزار دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران خواهد شد.
به گزارش خودروکار، مازیار حسینی در بازدید اصحاب رسانه و هنرمندان از پروژه صفه شهری (پلازای شهری) که صبح امروز برگزار شد گفت: چند سالی بود که دور تا دور میدان ولیعصر در سیطره ورق های آهنی قرار داشت و این سوال برای شهروندان مطرح بود که در زیر میدان چه اتفاقی در حال رقم خوردن است.

وی افزود:عده ای عنوان می کردند که شهرداری با خالی کردن زیر میدان در پی راه اندازی مال های تجاری است اما اکنون شاهد هستیم که قرار است در این مکان اقدامات فرهنگی در دستور کار قرار گیرد.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه به دنبال انسان محور کردن شهر تهران هستیم تصریح کرد: به دنبال انسان محور کردن پایتخت هستیم و اعتقاد ما این است که شهر تهران باید از خودرو محور بودن به سمت انسان محور شدن تغییر وضعیت دهد.

حسینی ادامه داد: در شهرهای بزرگ دنیا نیز شاهد هستیم که خودروها در اولویت قرار دارند اما ما تمام تلاش خود را می کنیم که در شهر تهران این وضعیت را تغییر دهیم.

وی توسعه حمل و نقل پاک در شهر تهران از جمله برنامه های شهرداری دانست و تصریح کرد: اعتقاد ما این است که باید استفاد از زیرساخت های حمل و نقل پاک در شهر تهران توسعه پیدا کند و در همین رابطه نیز اقدامات موثری را انجام داده ایم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص آخرین وضعیت احداث خط 6 و 7 مترو تهران خاطر نشان کرد: تا پایان امسال و سال آینده اتمام خط 6 مترو و خط 7 و همچنین خط مترو امام خمینی(ره) را شاهد خواهیم بود و این سه خط با طول 100 کیلومتر در اختیار شهروندان تهرانی قرار می گیرند.

وی با ارائه آماری از تعداد افراد حاضر در مترو که کار احداث خطوط باقی مانده را بر عهده دارند اذعان کرد: هم اکنون 30هزار نفر از کارگران و متخصصان در حال همکاری با مترو پایتخت بوده و کار احداث خطوط باقی مانده مترو به همت این افراد در حال پیگیری است.

حسینی با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور احداث پروژه صفه شهری گفت: این پروژه در محدوده ای به مساحت 42هزار متر مربع در حال ساخت است که این مکان به تلاقی دو خط مترو ختم می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با تاکید بر اینکه فضای صفه شهری به امور فرهنگی اختصاص می یابد تصریح کرد: فضای صفه شهری به مساحت 3هزار متر مربع به امور فرهنگی اختصاص پیدا می کند و قرار نیست هیچ مجتمع تجاری در این فضا احداث شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در شهر تهران برای اتمام خطوط باقی مانده مترو تصریح کرد: در حال حاضر 100کارگاه فعال مترو در سطح شهر تهران در حال فعالیت بوده و نیروها در سه شیفت کاری به فعالیت خود ادامه می دهند.

حسینی ادامه داد: در صورتی که خطوط باقی مانده تهران به اتمام رسند می توانیم امیدوار باشیم که میزان جابجایی شهروندان با مترو تا حدود زیادی افزایش پیدا کند.

معاون شهردار تهران مترو را ستون فقرات حمل و نقل عمومی در پایتخت دانست و تاکید کرد: در شرایطی که مترو ستون فقرات حمل و نقل عمومی به شمار می آید اما ما تلاش می کنیم که در کنار آن خطوط LRTو BRT نیز احداث و همچنین توسعه دهیم.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به افزایش آلودگی هوا در فصل سرد سال اذعان کرد: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد که 80 درصد آلودگی هوای شهر تهران در فصل سرد سال به علت دود حاصل از خودروها و موتورسیکلت های کابراتوری است.

وی با ارائه آماری از نوسازی تاکسی های فرسوده شهر تهران اظهار کرد: در سال جاری 10هزار خودرو فرسوده شهر تهران نوسازی شده و به دنبال این هستیم که طی مدت زمان محدود 6هزار تاکسی فرسوده دیگر را نیز در پایتخت نوسازی کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص آخرین وضعیت نوسازی مینی بوس های فرسوده در پایتخت بیان کرد: تا فصل بهار  700 دستگاه اتوبوس فرسوده موجود در شهر تهران را از چرخه فعالیت خارج خواهیم کرد.

وی در خصوص اقدامات شهرداری تهران به منظور افزایش تعداد اتوبوس ها تصریح کرد: بهای خرید هر اتوبوس رقمی در حدود یک میلیارد تومان است و به همین خاطر سرمایه گذاری در این بخش کار بسیار دشواری به شمار می آید.

حسینی تاکید کرد: به دنبال این هستیم که ظرف دو سال آینده 3هزار اتوبوس جدید را به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران اضافه کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه از این پس تمام ایستگاه های مترو تهران به طور کامل به بهره برداری خواهند رسید اذعان کرد: از این پس تمام خطوط مترو به طور کامل به بهره برداری می رسند و به دنبال این نیستیم که ایستگاه ها را به طور ناقص به بهره برداری برسانیم.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران