کد خبر : ۴۶۹۰
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۱
خودروکار گزارش می دهد
سازمان ملی استاندارد در حالی به نوعی از خودروسازان خواسته تا برای تطبیق محصولات شان با استانداردهای جدید، نسبت به تغییر پلت فرم خودروهای قدیمی اقدام کنند که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، این موضوع نه صرفه اقتصادی دارد و نه به آن صورت، امکانپذیر خواهد بود.
به گزارش خبرنگار خودروکار، سازمان استاندارد قصد دارد استانداردهای خودرو را افزایش داده و به 83 مورد برساند و این یعنی شاید برخی خودروهای قدیمی به خصوص پراید و پژو 405 نتوانند با این ماجرا کنار بیایند.

از همین رو سازمان استاندارد از خودروسازان خواسته که یا نسبت به حذف محصولات قدیمی (آنها که قابل انطباق با استانداردهای جدید نیستند) اقدام کرده و یا پلت فرم آنها را تغییر دهند. 

از نظر سازمان مربوطه، با تغییر پلت فرم می توان استانداردهای جدید را روی خودروهای قدیمی پیاده کرد، این در حالی است که کارشناسان معتقدند این کار نه صرفه اقتصادی دارد و نه چندان قابل مانور است.

در این شرایط، مشخص نیست تکلیف امثال پراید و پژو 405 به عنوان دو محصول بسیار قدیمی خودروسازی کشور با وجود استانداردهای جدید چه خواهد شد. 

از نظر سازمان ملی استاندارد، هر خودرویی که نتواند تا دی ماه سال 97 خود را با استانداردهای جدید منطبق کند، محکوم به حذف خواهد بود.

این در حالی است که پراید و پزو 405 به دلیل قدیمی بودن تکنولوژی و پلت فرم شان، (در صورت اصرار سازمان ملی استاندارد بر موضع جدیدش) چندان قابل انعطاف در برابر استانداردهای نو نبوده و بنابراین کارشان برای ماندن در خطوط تولید خودروسازان سخت خواهد بود.

البته تجربه نشان داده معمولا وقتی پای حذف خودروهای قدیمی به میان می آید، قوانین و مقررات تمدید می شوند و بنابراین اصلا بعید نیست طی سال 97 و حتی در صورت عدم انطباق خودروهای قدیمی با استانداردهای جدید، باز هم تولید مصلحتی آنها برای حفظ بازار و صیانت از شرکت های خودروساز داخلی ادامه یابد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران