کد خبر : ۴۶۹۶
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
خودروکار گزارش می دهد؛
پروتون در شرف واگذاری است و این در حالی است که شرکت های معروفی از جمله جیلی، رنو و سوزوکی از مشتریان جدی این شرکت مالزیایی به حساب می آیند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، مدت هاست که اخبار پیرامون واگذاری سهام شرکت مالزیایی پروتون به گوش می رسد و  شاهد تمایل شرکت های معروف خودروساز دنیا برای سرمایه گذاری و خرید سهام این شرکت هستیم. ولی سوالی که مطرح می شود این است که صاحب بعدی پروتون کدام شرکت خودروساز خواهد بود؟


هفته اخیر بود که «گروه هولدینگ ژجیانگ جیلی»  رسما خواهان خرید پروتون شد و اعلام کرد که در مناقصه پروتون شرکت خواهد کرد.  بر اساس دو منبع موثق، جیلی که در حال حاضر صاحب شرکت ولوو نیز است، در توضیحات خود به « شرکت هلدینگ DRB-Hicom Bhd » - صاحب کنونی پروتون - اینگونه آورده است که در صورت توافق بر سر خرید این شرکت، از تکنولوژی های بروز و پیشرفته شرکت ولوو در تولید خودرو های پروتون نیز بهره خواهد جست. گفته می شود که جیلی به دنبال خرید سهامی 51 درصدی و تملک کامل بر اداره ی این شرکت مالزیایی  است.


شرکت هولدینگ DRB-Hicom در ابتدای این ماه بود که رسما اعلام کرد به زودی تصمیم  نهایی خود مبنی بر  پیشنهاد شراکت شرکت های خارجی خواهان همکاری با پروتون را  اعلام خواهد کرد.



شرکت پروتون در سال 1983 توسط دولت مالزی تاسیس شد و حال دولت مالزی به دلیل مشکلات مالی و بالا بودن میزان کمک های دولت به این شرکت که در سال گذشته به میزان 340 میلیون دلار بوده است، به دنبال شریک خودرو ساز خارجی است که  بر روی شرکت پروتون سرمایه گذاری کند.


سایر داوطلبانی که احتمالا در این مناقصه شرکت خواهند کرد شامل گروه خودروساز فرانسوی PSA ، شرکت سوزوکی موتور ژاپن و رنو فرانسه است.

گفتنی است که پروتون در حال حاضر مالک شرکت خودروساز بریتانیایی لوتوس است. لوتوس در زمینه تولید خودروی ورزشی فعالیت دارد.


مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع: otohaber.com.tr

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران