کد خبر : ۴۷۲۲
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
خودروکار بررسی کرد؛
در هفته جاری گروه پارس خودرو، ایران خودرو دیزل، گروه بهمن، زامیاد، سایپا در اولین روز هفته با روند مثبت و سپس وارد کانال منفی شد، ایران خودرو تنها اولین روز هفته معامله و سایپا دیزل نیز در هفته جاری معامله نشده است.
به گزارش خبرنگار خودروکار، بررسی سهام 7 گروه خودرویی در هفته جاری حاکی از آن است که 6 گروه  روند منفی را پشت سر گذاشته و در این بین سهام گروه سایپا دیزل معامله نشده است.
 
*سایپا ( خساپا)
 
سهام گروه خودرو‌سازی سایپا در ابتدای هفته 4 هزار و 278 سهم بوده که این رقم در پایان با روند صعودی  به 3 و 165 سهم رسیده است و حجم 78 میلیون 845 سهم در ابتدای هفته با کاهش به 46 میلیون و 132 سهم رسیده است.
 
در ابتدای هفته این سهم با رشد 3.19 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته جابه جا و به کاهش 1.7 درصد رسیده است.
 
موتور خودرویی ها تالار جوش آورد/توقف دیزلی ها پشت چراغ قرمز 
 
*ایران خودرو (خودرو)
 
ایران خودرو تنها دراولین روز هفته مورد معامله قرار گرفت و سپس با رشد 1.89 درصدی متوقف شد.
 
 موتور خودرویی تالار جوش آورد/توقف دیزلی ها پشت چراغ قرمز
 
*زامیاد (خزامیا)
 
 گروه زامیاد در ابتدای هفته یک هزار و 731  سهم بوده که این رقم در پایان با روند نزولی به 994  سهم رسیده است و حجم 28 میلیون 293 سهم در ابتدای هفته با کاهش به 13 میلیون و 163 سهم رسیده است.
 
در ابتدای هفته این سهم با رشد 2.74درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته جابه جا و به کاهش 0.83 درصد رسیده است.
 
موتور خودرویی تالار جوش آورد/توقف دیزلی ها پشت چراغ قرمز
 
*پارس خودرو (خپارس)
 
گروه سهام پارس خودرو در ابتدای هفته یک هزار و 207 سهم بوده که این رقم در پایان با روند نزولی به 861 سهم رسیده است و حجم 16 میلیون 259 سهم در ابتدای هفته با کاهش به 11 میلیون و 629 سهم رسیده است.
 
در ابتدای هفته این سهم با رشد 1.22 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته جابه جا و به ریزش 2.16درصد رسیده است.
 
موتور خودرویی تالار جوش آورد/توقف دیزلی ها پشت چراغ قرمز 
 
*سایپا دیزل (خکاوه)
 
گروه سهام سایپا دیزل در روزهای کاری هفته جاری مورد معامله قرار نگرفت و با کاهش 0.77 درصدی از هفته گذشته متوقف مانده است.
 
موتور خودرویی ها تالار جوش آورد/توقف دیزلی ها پشت چراغ قرمز 
 
*گروه بهمن (خبهمن)
 
گروه بهمن در ابتدای هفته تعداد 185 نوبت معاملاتی داشته  که این رقم در انتهای هفته به  169 سهم افزایش یافته است و حجم معاملات در این گروه با یک میلیون و 668 میلیون سهم به یک  میلیون و 764 سهم در پایان هفته افزایش یافته است.
 
در ابتدای هفته این سهم 1.09 درصد رشد داشته و در پایان هفته به روند منفی 0.11 درصدی  رسیده است.
 
 
موتور خودرویی ها تالار جوش آورد/توقف دیزلی ها پشت چراغ قرمز 
 
*ایران خودرو دیزل(خاور)
 
سهام گروه ایران خودرو دیزل در هفته جاری مورد معامله قرار گرفت و در ابتدای هفته 4 هزار و 613  سهم بوده که این رقم در پایان با روند نزولی به یک هزار و 18 سهم رسیده است و حجم 96 میلیون 36 سهم در ابتدای هفته با کاهش به 17 میلیون و 727 میلیون سهم رسیده است.
 
در ابتدای هفته این سهم با ریزش 4.1 درصدی روبر شده که این روند در پایان هفته جابه جا و به کاهش 0.71 درصد رسیده است.
 
موتور خودرویی ها تالار جوش آورد/توقف دیزلی ها پشت چراغ قرمز 
 
در این رابطه حدادی کارشناس بازار سرمایه در گقت و گو با میزان گفت: قیمت سهام خودرویی ها در بازار سرمایه ریسک چندانی در گزارشات، سود و زیان، تولید و فروش، آمارها و قیمت ها ندارد و با توجه به صورت های مالی که ارائه شده این اعداد و ارقام در حد کف قیمتی است.
 

او در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر در ارزش سهام خودرویی ها مورد خاص و تاثیرگذاری وجود ندارد و روند ارزشی این گروه ها روبه بهبود است.
 

کارشناس بازار سرمایه یادآور شد: خبرهای قراردادهای خودرویی که آن از گوشه و کنار شنیده می شود می تواند تاثیر مثبتی بر ارزش سهام این گروه داشته و این روند قیمت سهام این شرکت ها را افزایش خواهد داد.

 
این گزارش حاکی از بازگشایی تمام نمادهای خودرویی و در عین حال گروه‌های ایران خودرو تنها در اولین روز هفته معامله شد، ایران خودرو دیزل، گروه بهمن، پارس خودرو، زامیاد، سایپا در ابتدای هفته با روند مثبت و سپس وارد مدار منفی شد و سایپا دیزل در هفته جاری معامله مورد معامله قرار نرگفته است.
 

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران