کد خبر : ۴۷۴۲
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
خودروکار گزارش می دهد؛
قرارداد ایجاد جوینت ونچر مشترک میان رایزکو و مکاپلاست فرانسه در حالی در پاریس به امضا رسید که برای اولین بار شرط صادرات ۳۰ درصدی برای یک قرارداد قطعه سازی به اجرا در خواهد آمد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، در این مراسم که با حضور علی آهنی، سفیر ایران در فرانسه برگزار شد، حمیدرضا صمدی، رییس هیات مدیره رایزکو گفت: قرارداد شکل گرفته میان رایزکو و مکاپلاست برای تولید قطعات موتور و قطعات تزیینی خودرو است که برای اولین بار در این قرارداد شرط ۳۰ درصد صادرات محصولات تولیدی در نظر گرفته شده است.


او ادامه داد: مکاپلاست یکی از قطعه سازان بزرگ فرانسه و از تامین کنندگان تک سورس برخی از قطعات این دو خودروساز است.


صمدی با بیان اینکه برای اولین بار در متن یک قرارداد قطعه سازی به صادرات حداقل ۳۰ درصد از محصولات تولیدی اشاره شده، گفت: قراردادن این شرط خواسته ما بوده چرا که قرار نیست فعالیت ما در داخل مرزهای ایران محدود شود. نگاه ما به دلیل موقعیت جغرافیایی ایران، فرامرزی بوده است.


رییس هیات مدیره رایزکو در پاسخ به اینکه با این قرارداد قطعه سازان ایرانی مستقیما به زنجیره تامین رنو و پژو سیتروئن وصل خواهند شد، بیان کرد: در گردهمایی کوچکی که امروز برگزار شد، مدیران ارشد پژو و رنو حضور داشتند و بر اینکه با حضور مکاپلاست در ایران سرعت فعالیت این رو شرکت افزایش خواهد داشت، تاکید داشتند. بنابراین ما به راحتی به زنجیره تامین پژو و رنو متصل خواهیم شد.

 
راه توسعه قطعه سازی ایران باز شد


آهنی سفیر ایران در فرانسه نیز در این مراسم با ابراز خوشحالی از اینکه روابط ایران و فرانسه در مسیر خوبی قرار گرفته است، اظهار کرد: ما شاهد پیش رفت های خوبی در صنعت خودرو با مشارکت فرانسوی ها بودیم و می توانیم بگوییم فرانسوی ها در پسابرجام در صنعت خودروی ایران پیش رو بوده اند.


او ادامه داد: نکته ای که در قراردادهای خودرویی امضا شده میان خودروسازان ایرانی و فرانسوی مطرح بوده، موضوع عمق بخشیدن به ساخت قطعات داخل و صادرات این تولیدات بوده است.


آهنی با اشاره به ویژگی مثبت جوینت ونچر رازمکاپلاست، تصریح کرد: یکی از نقاط قوت قرارداد امروز کمک به تولید قطعات خودرو با استاندارهای بالا در داخل کشور است. همچنین شرط صادرات ۳۰ درصدی در این قرارداد، امکان استفاده از قطعات ساخت داخل ایران را در زنجیره تامین خودروسازان اروپایی فراهم می کند.


سفیر ایران در فرانسه تاکید کرد: در قرارداد امروز موضوع صادرات قطعات به عنوان بندی از این قرارداد در نظر گرفته شده، که بسیار حائز اهمیت بوده و می تواند به افزایش کیفیت قطعات تولید داخل بی انجامد.


ایران پایگاه صادراتی مکاپلاست می شود

 پير بوله مديرعامل شركت مكاپلاست در مراسم امضاي اين قرارداد اعلام كرد: اين شركت در زمينه توليد قطعات پلاستيكي داخلي، خارجي و موتور خودرو فعاليت مي كند و در تلاش هستيم تا از طريق مشاركت با طرف ايراني حضور موثري در صنعت خودرو و قطعه سازي ايران داشته باشيم.


او با اشاره به زيرساخت هاي مناسب و قابل توجه صنعت قطعه سازي ايران در منطقه خاورميانه گفت: در سال هاي گذشته از طريق همكاري با شركت هاي پژو و رنو قطعات توليدي اين مجموعه به ايران صادر مي شد، اما در شرايط فعلي و با لغو تحريم ها تلاش كرده ايم تا از طريق سرمايه گذاري مستقيم، ايران را به يكي از پايگاههاي صادراتي خود تبديل كنيم.


پير بوله با بيان اينكه صنعت قطعه سازي ايران از منابع انساني بسيار توانمند نسبت به ديگر كشورهاي منطقه برخوردار است، افزود: با بررسي هاي صورت گرفته تصميم گرفتيم از طريق همكاري با گروه رايزكو و سرمايه گذاري مشترك در زمينه توليد قطعات حضور گسترده اي در ايران داشته باشيم.


او گفت: بر اساس اين قرارداد علاوه بر انتقال دانش فني و تكنولوژي انحصاري ساخت، بالغ بر ٣٠ درصد از قطعات توليدي در ايران، از طريق شبكه جهاني تامين شركت هاي پژو، رنو و ديگر خودروسازان همكار با مكاپلاست به ديگر كشورها صادر خواهد شد.


اين قطعه ساز فرانسوي تصريح كرد: يكي از نكات مهم اين قرارداد سرعت اجراي آن است و در سال ٢٠١٧ برنامه هاي توليد قطعات آغاز  و همزمان هدفگذاري هاي صادراتي نيز دنبال خواهد شد.



انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران