کد خبر : ۴۷۴۶
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
خودروکار بررسی می کند؛
آیا درباره ی وجه تسمیه ی برند های دنیای خودرو اطلاعاتی دارید؟ در چند گزارش قصد داریم به بررسی وجه تسمیه برند های معروف خودرو و بیان معانی آنها بپردازیم.
به گزارش خبرنگار خودروکار، در چند گزارش قصد داشتیم به بررسی وجه تسمیه برند های معروف خودرو و بیان معانی آنها بپردازیم که آخرین بخش آن یعنی بخش چهارم را در ادامه می خوانید.


1. مینی (Mini):  این کمپانی با مدل های مینی و کوچک خود شناخته می شود. بدون شک نام کمپانی بایستی متناسب با محصولات تولیدی آن باشد.


2. اسمارت (Smart) : اسمارت برندی آلمانی از طرف شرکت دایملر  است که به ساخت خودروهای میکروکار شناخته می شود. نام این کمپانی به معنای « هوشمند» است.




3. تاتا (TATA) : تاتا موتورز بزرگترین تولید کننده ی خودوری هندوستان به حساب می آید. نام این کمپانی برگرفته از مؤسس خود، « راتان ناوال  تاتا» است.



4. لوتوس (Lotus): این شرکت خودروسازی بریتانیایی ، به تولید خودروهای اسپورت و مسابقه‌ای مشغول است. نام این کمپانی به معنای «نیلوفر آبی» است.





5. پروتون (Proton): شرکت خودروسازی مالزیایی است، که در سال ۱۹۸۳ به دستور  نخست وزیر اسبق مالزی و با سرمایه‌گذاری شرکت دولتی خزانه ناسیونال تاسیس شد. پروتون مخفف عبارت «Perusahaan Otomobil Nasional Berhad» و به معنای  « شرکت خودروسازی ملی » است.





6. بنتلی (Bentley): شرکت خودروسازی انگلیسی تولیدکننده خودروهای لوکس است. این شرکت از سال ۱۹۹۸ تحت مدیریت گروه فولکس‌واگن اداره می‌شود. مؤسس این کمپانی، «والتر اوون بنتلی است.»




7. رولز-رویس (Rolls-Royce): نام این کمپانی انگلیسی از دو بنیان‌گذار خود، «چارلز استوارت رولز» و «فردریک هنری رویس» گرفته شده است.




8. شورولت (Chevrolet): شورولت برندی امریکایی است و نام این برد برگرفته از بنیان‌گذار خود «لوئیس شورولت» است.







مترجم خودروکار: فاضل سوری
منبع: otomobil.haber7.com

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران