کد خبر : ۴۷۹۴
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
در حالی‌که وضعیت صادرات خودرو و قطعات تولید داخل مناسب نیست، وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف به اقداماتی برای افزایش صادرات این محصولات شده است.
به گزارش خودروکار، در حال حاضر صادرات خودرو و قطعات داخلی بسیار ناچیز بوده و پایین‌ بودن کیفیت خودرو و قطعات تولیدی، عمده‌ترین دلیل پایین بودن صادرات است.

این وضعیت در حالی است که در سند "اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق ۱۴۰۴" وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف به اقداماتی برای افزایش صادرات خودرو و قطعات داخلی شده است.


در این زمینه وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف به اقداماتی چون تسهیل و تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز و بسترهای قانونی صادرات و افزایش مشوق‌های صادراتی و اعطاء آن متناسب با ارزش افزوده محصولات صادراتی و نسبت صادرات به تولید داخل، شده است.


ارتقاء نقش صنعت خودرو در پیمان‌های منطقه‌ای و جهانی جهت توسعه صادرات، مساعدت در تامین خطوط اعتباری مناسب با بازارهای هدف صادراتی، ایجاد و توسعه مراکز بازاریابی بین‌المللی و پیش‌بینی صادرات محصول در قراردادهای همکاری با طرف‌های خارجی، از دیگر وظایف تعیین شده برای وزارت صنعت، معدن و تجارت برای توسعه صادرات خودرو و قطعات تولید داخل است.


پیش‌بینی این اقدامات برای افزایش صادرات خودرو و قطعات تولید داخل در حالی است که هم‌اکنون به دلیل کیفیت نامناسب خودرو و قطعات تولید داخل، خودروسازان و قطعه‌سازان داخلی موفقیتی در خارج از کشور ندارند.


منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران