کد خبر : ۴۸۱۲
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۴
رنو در شرایطی قرار است فعالیت جدید خود در ایران را از اوایل سال 2018 میلادی (دی ماه 96) آغاز کند که به گفته برخی منابع آگاه، محصول ارزان قیمت این شرکت به نام کوئید، در آستانه رفتن به ایران خودرو است. این در شرایطی است که سایپا هم به دنبال میزبانی از کوئید بوده و می کوشد تا رنو را برای فرستادن این محصول به خط تولید قانع کند.
به گزارش خبرنگار خودروکار، کوئید یکی از محصولات ارزان قیمت رنو به شمار می رود که هم اکنون در کشورهایی مانند هندوستان و برزیل تولید و عرضه می شود. ازآنجاکه بازار خودرو ایران به شدت در انتظار محصولی ارزان و در عین حال با کیفیت است، از مدت ها پیش مذاکراتی میان خودروسازان داخلی و رنو بر سر آن انجام شده و هر بار نیز خبرهایی مبنی بر رفتن کوئید به ایران خودرو و یا سایپا منتشر شده است.

در مقطعی حتی عنوان شد که رنو قصد دارد کوئید را به صورت مستقل در ایران به تولید رسانده و از این راه بخشی مهم از بازار خودرو کشور را به تنهایی در دست بگیرد. این گمانه زنی از آنجا نشات گرفت که رنو و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بر سر همکاری مشترک با یکدیگر به توافق رسیده و قرار شد یکی از سایت های خودروسازی کشور به نام "بن رو" نیز در اختیار خودروساز فرانسوی قرار گیرد.

با این حال، طبق آخرین گمانه زنی ها و آن طور که منابع آگاه به خودروکار می گویند، رنو و ایران خودرو بر سر تولید کوئید به توافق رسیده و بنابراین این محصول ارزان و کوچک به احتمال فراوان راهی کیلومتر 14 جاده مخصوص خواهد شد.

منابع آگاه البته تاکید می کنند که هنوز مشخص نیست کوئید با چه امکانات و آپشن هایی راهی ایران خواهد شد، با این حال اگر قرار به عرضه مدلی با کیفیت از این محصول باشد، قیمتی بین 30 تا 40 میلیون تومان خواهد داشت. این در حالی است که پیش تر گفته می شد کوئید با قیمتی حدود 25 میلیون تومان عرضه و بنابراین به رقیب پراید تبدیل خواهد شد، اما ظاهرا قسمت نیست پراید سایپا رقیبی جدی را به خود ببیند.

انتهای پیام/


برچسب ها: کوئید ، رنو ، ایدرو
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران