کد خبر : ۴۸۲۳
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
براساس سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق ۱۴۰۴، وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف به اقداماتی برای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودروهای داخلی و خارجی است.
به گزارش خودروکار، ویرایش دوم سند "اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق ۱۴۰۴" سال ۱۳۹۳ به تصویب شورای سیاست‌گذاری خودرو در وزارت صنعت، معدن و تجارت رسیده و به خودروسازان ابلاغ شد.


در این سند راهکارهای رسیدن به اهداف سند چشم‌انداز بیست ساله توسعه کشور در حوزه صنعت خودرو و قطعه، پیش‌بینی شده است. در بخشی از این سند وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف به اقداماتی برای حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو شده است.


مشارکت در تدوین و نظارت بر اجرای قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو از جمله این اقدامات است که البته اجرایی شده و اوایل امسال اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی این قانون به تصویب هیات دولت رسیده و از سوی معاون اول رییس‌جمهوری به خودروسازان و واردکنندگان خودرو ابلاغ شد.


نظارت بر عملکرد شرکت‌های خودروساز و واردکننده خودرو در حوزه‌های کیفیت، خدمات فروش و خدمات پس از فروش خودرو براساس ضوابط ابلاغی، از دیگر وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو است که کم و بیش صورت می‌گیرد.


علاوه بر این اقدامات براساس سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو در افق ۱۴۰۴، وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف به نظارت بر عملکرد سیستم نظرسنجی از مشتریان خودرو و رسیدگی به شکایت مشتریان است.


منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران