کد خبر : ۴۸۷۱
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۱
خودروكار گزارش مى دهد؛
جديدترين آمار توليد خودروهای داخلى در حالى از سوي وزارت صنعت،معدن و تجارت اعلام شد كه طبق آن، مونتاژ محصولات هيونداى در ايران طى بهمن ماه امسال از سر گرفته شده است. بر اين اساس، كرمان موتور به عنوان يكی از شركت هاى بخش خصوصى خودروسازى كشور، در بهمن ماه اقدام به مونتاژ مدل هاى i20 و i10 كرده است.
به گزارش خبرنگار خودروكار، در آمار 11 ماهه امسال، نام دو مدل هيوندای نيز در ليست خودروهای توليدی به چشم مي آيد كه نشان دهنده آغاز رسمی مونتاژ محصولات خودروساز مشهور كره ای در ايران است.

بر اين اساس، طی بهمن ماه امسال در مجموع 438 دستگاه هيوندای در مدل های آی 10 و آی 20 در كرمان موتور مونتاژ شده است كه سهم آی 10 رقمي معادل 166 دستگاه بوده و 272 دستگاه ديگر نيز سهم آي 20 بوده است.

پيش تر سامان فیروزی مديرعامل كرمان موتور اعلام كرده بود كه به‌ دنبال امضای قرارداد با شرکت هیوندای موتور کره جنوبی مقرر شده تا از دی‌ماه امسال شاهد تولید محصولات این خودروساز کره‌ای در ایران باشیم. اگرچه طبق وعده او، مونتاژ هيوندای در همان دی ماه با ساخت هشت دستگاه آی 10 و آی 20 محقق شده، با اين حال از بهمن ماه، مونتاژ اين خودروهاي كره ای رنگ و بويی جدي و رسمي به خود گرفته است.

هيوندای اما در حالي رسما با مونتاژ محصولات جديدش به خودروسازی ايران بازگشته كه تا پيش از تحريم های بين المللی نيز با بخش خصوصي صنعت خودرو كشور مشاركت داشت و مدل هاي آوانته و ورنا را مونتاژ مي كرد. با اين حال به دليل تشديد تحريم ها، خودروساز كره اي از ايران رفت تا بخش خصوصي يكي از شركای معتبر خود را از دست بدهد.

حالا اما هيوندای به واسطه اجرايي شدن برجام، دوباره به ايران بازگشته و بايد ديد آيا قصد رقابت با شركت هايی مانند پژو و رنو و فولكس را در بازار كشور دارد يا اينكه مي خواهد با مونتاژ سالي چند هزار دستگاه محصول در بخش خصوصی، تنها سهمي اندك از بازار خودرو كشور را بي دردسر نصيب خود كند.


انتهاي پيام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران