کد خبر : ۴۹۸۳
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۳
در شرایطی که این روزها قیمت خودروهای داخلی در نمایندگی ها ثابت مانده و افزایش خاصی را به خود ندیده، به نظر می رسد طی سال آینده با صعود قیمت ها به دلیل اعمال نوسان نرخ ارز و همچنین بالا رفتن بهای مواد اولیه در هزینه های تولید خودروسازان مواجه خواهیم بود. آن طور که معاون اول رییس جمهور به قطعه سازان وعده داده، قرار است صعود نرخ ارز طی زمستان امسال و همچنین افزایش هزینه های تولید، در آنالیز قیمتی خودروسازان طی سال 96 تاثیر داده شود.
به گزارش خبرنگار خودروکار، در جلسه ای که چندی پیش میان اعضای انجمن قطعه سازان و اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور برگزار شده، جهانگیری به آنها قول داده تا طی سال آینده، نوسان شدید نرخ ارز طی زمستان امسال در قیمت نهایی خودروها و در نتیجه قطعات، اعمال شود.
 
در کنار این موضوع، قرار شده افزایش هزینه های تولید ناشی از بالا رفتن نرخ مواد اولیه نیز در قیمت نهایی خودروهای تولید داخل طی سال آینده لحاظ شود. گفته می شود حتی معاون اول رییس جمهور با ارسال نامه به خودروسازان، از آنها خواسته تا مجموع هزینه های افزایشی تولید در سال 95، در قیمت خودروهای تولیدی طی سال آینده تاثیر داده شود.

طی مقطعی از زمستان سال جاری، نرخ ارز با افزایش شدیدی روبرو و به تبع آن، خریدهای خارجی قطعه سازان و خودروسازان با هزینه بیشتری انجام شد. ازآنجاکه در آن مقطع برخی خریدهای خارجی توسط قطعه سازان و خودروسازان انجام شده، بنابراین تاثیر افزایشی آنها بر قیمت خودروهای تولید داخل، طی سال 96 خود را نشان خواهد داد. البته در حال حاضر افزایش قیمت خودروهای داخلی تنها با مجوز شورای رقابت امکانپذیر است و این شورا پس از دریافت اسناد و مدارک لازم درباره هزینه های تولید (از بانک مرکزی) نظر نهایی را در مورد قیمت خودروها اعلام می کند. 

خودروسازان داخلی معمولا در اردیبهشت ماه درخواست قیمتی خود را تقدیم شورای رقابت می کنند و باید منتظر ماند و دید این شورا با بالا رفتن قیمت خودروهای تولید داخل در سال آینده موافقت خواهد کرد.

انتهای پیام/

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
روزنامه های اقتصادی
آرین موتور
پرشیا خودرو
بیمه ملت
آخرین اخبار
بیمه ملت
MVM
فونیکس
کرمان موتور
ایلیا
ایساکو
آرین دیزل
صنعت کار
سایپا یدک
راین
عصر تشکل
امداد خودرو ایران